max bönsallad
någon som vet om denna är vegansk?
http://www.max.se/sv/Maten/Meny/Tillbehor/Bonsallad/
tycker man på produktinormation står det att senapen innehåller allergen, men jag kan inte hitta att det står vad för allergen..
Jag skulle säga att den är vegansk när jag utgår ifrån receptet. Senapen däremot vet man ju inte. Allergenen skulle kunna vara något vegansk som t.ex. soja eller något syntetiskt ämne som kan framkalla astma och irritationer osv som alla de e-ämnena (e224, e200, 211), som stod i receptet, gör. Men det skulle kunna vara något oveganskt också, så därför är det nog bäst att kontakta dem :)
okej! har inte ätit där på flera år nu då jag inte gillar att stödja sådana ställen egentligen, men då jag nästa helg ska åka långt i bil tillsammans med släkt som absolut inte har förståelse för veganism så blir jag nog tvungen..
vi får se vad jag äter, vet att själva vegoburgaren (utan ost och liknande) är vegansk och är bönsalladen inte vegansk lär väl i alla fall pommesen vara det! :)
Gällande allergen med senap så om man googlar får man fram att senapsfrö kan vara allergiframkallande och därför måste man märka sådant som innehåller senap.
aha, då kanske den är vegansk :)
De har en vegansk burgare om man beställer utan såsen och osten på, brukar ta deras salsa på istället.
bönsalladen var vegansk, däremot friterades burgaren tillsammans med mozarellasticksen och annan ost..