Vegan iFokus

Vegan

Etikett: frukterian
Läst 6893 ggr
dansafastingenser
2

Gelatin i vanlig juice!

De senaste dagarna har det varit en argumentation om denna juice på facebook, (gruppen 'veganer och vegetarianer i sverige') och vi har kommit fram till varför det ej står att juicen innehåller gelatin är för att det nämligen används vid tillverkningen. Man doppar bl.a. äpplen och vindruvor i gelatin för att frukterna ej ska bli bruna. På innehållsförteckningen står det ingenting om gelatin, det är för att gelatin används vid tillverkningen och egentligen är 'onödig' men bara så att ni alla känner till om detta.

Bild på juicen finns - http://malmo.matvaran.se/i_vara.asp?4013265001053

Berätta för era vänner!!!

((företaget har själv erkänt att det används vid tillverkningen och alla mina vänner som är vegetarianer, veganer eller muslimer har fått reda på samma information (runt den här veckan faktiskt) och alla har blivit förbannade!!!!

VÄRLDENS GODASTE JUICE HAR GELATIN I SIG!

/äckligt anonym.

Tjeja
0

Näää dendär "juicen" är ju inte alls god! Det är ju inte ens juice utan bara saft i min mening t o m.

Förstod att det var något lurt med den, smakar plastigt och konstgjort, det har jag alltid tyckt om glockens "juicer"… Blööööö!

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

[Synnerlig]
2

Vilken tur att jag inte gillar den där juicen :)

veggie4every1
3

Himla tråkigt är det dock att man inte kan lita på att juice är veganskt. Man kan undra om det finns flera juicer som är icke-veganska som vi inte vet om.

Personligen dricker jag bara juice jag själv pressat, men trist är det ändå för de som litar på att vanlig juice är vegansk.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Zaphix
0

Trist. Men ja.. Är ju trots allt ändå mest en massa sötningsmedel i så skulle ändå aldrig dricka den.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Trevor_S]
1

Vissa citrusfrukter kan efter upphettning sikta sig och används därför gelatin, xanagum eller liknande för att bli av med problemet. Ett annat är som i vin att de kan ha använt en klarningsprocess för att skynda på använt sig av gelatin eller ägg. Men detta måste från rätt nydligen skrivas ut på förpackningar.