Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 14420 ggr
Tant Grön
0

Godaste - äckligaste "mjölken"

Vilka är era favoriter bland mjölkdrycker och vilka är dom värsta ni provat?
Den absolut äckligaste mjölkdrycken tycker jag är  Go Greens cashewdryck.
Mina favoriter är Coops havredryck, (den är en riktig höjdare med Oboy). Oatleys chokladdryck och Alpros hasselnötsmjölk.

tlover
0

Jag minns inte vilket märke det var men det fanns/finns en sojadryck som är en fettsnål variant som är/var god. Jag föredrar däremot fortfarande vatten till maten så smaken i bakverk m.m spelar inte så stor roll så jag gör egen sojadryck då det behövs.

Det som smakar sämst är div olika havredrycker tycker jag.

Men då har jag ju bara testat havredryck och sojadryck när det gäller köpt (jag tål blandannat inte mandel, annars hade jag gärna testat mandeldryck).

l'm back

Tant Grön
0

Mandeldryck låter väldigt gott. Jag testade Go Greens mandeldryck, men den var i alla fall inte god. Vill gärna ha någon mjölkdryck till müslin. Då tycker jag Coops havredryck är bäst i förhållande till priset.

[Synnerlig]
0

Jag har inte smakat så många olika drycker men jag tror att jag tycker såhär:
**
1. Oatlys chokladdryck**

2. Oatly havredryck

3. Sojamjölk (har inte druckit det på länge men har för mig att jag brukade köpa Garants)

Jag har lite svårt att säga vilken som är den äckligaste då jag inte minns dem så väl, men jag minns att jag tyckte att både mandelmjölk och kokosmjölk (inte den på burk) var äckliga.

veggie4every1
0

Jag tycker bäst om Ricedreams kokosdryck och kanske alpros mandeldryck på andra plats. Coops havredryck smakade faktiskt inte så tokigt heller för att vara en "mjölkdryck" Jag dricker dock ingen av dom, men har ju smakat för nyfikenhetens skull.

Jag vet inte den äckligaste, men för länge sedan köpte jag någon sojadryck som inte var någon höjdare, minns dock inte märket tyvärr.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Kasumi
0

Go greens sojadryck var ju det vidrigaste jag har druckit iaf, men Oatlys havremjölk är ganska god, smakar förjävligt i kaffet dock.. Nåt tips på nåt som är gott i kaffet, (som INTE innehåller nåt med nötter)? :)

tofutofu
0

Jag tycker de flesta är goda faktiskt, men det jag dricker mest och har i smoothies, gröt m.m är alpro sojamjölk original 😊 älskar att man kan skumma den helt bra! Annars gillar jag typ all havremjölk och alpro hasselnötsmjölk & mandelmjölk. Och såklart deras sojamjölk med choklad- eller vaniljsmak! Det var ett tag sen, men kommer ihåg att gogreens sojamjölk var helt äcklig :( och deras kokosdryck smakade blä också.. Nu har kokosdrycken nytt recept iofs med lite mer kokos i..

[Synnerlig]
1

#5 Har du testat Oatlys iKaffe? :) Vet inte om det smakar likadant som vanlig Oatly-mjölk :P http://www.oatly.com/products/sweden/ikaffe/

Kasumi
0

#7 Det måste jag kolla efter, står det vid dom andra produkterna? (vanligtvis) sen beror det ju självklart på butik till butik. :P

[Synnerlig]
0

#8 Eftersom att jag själv inte dricker kaffe så har jag aldrig kollat efter dem, jag har bara sett på Oatlys hemsida att det finns :)

Kasumi
0

#9 Jaha okej :)

[Trevor_S]
0

I sig gillar jag nog ingen alternativmjölk. Men till gröt funkar den mesta havremjölken, sojamjölk när man gör ost eller ostsåser och kokosmjölk i grytor. :)

tlover
0

Jag äter faktiskt hellre gröt utan "mjölk" (men då gillade jag ju inte riktigt smaken av riktig mjölk då jag tålde den heller).

l'm back

veggie4every1
0

Jag äter också gröt utan "mjölk". Tycker det är godare än med växtdryck🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Lol V Stein
0

Den enda jag dricker "ren" är Oatlys chokladmjölk, annars gillar jag Provamels ekologiska mandelmjölk men den har jag i en smoothie. Använder Alpros sojamjölk i matlagning, till bechamelsås och liknande. 

Äckligaste jag smakat var en ris/havremjölk jag köpte i eko-fiket på  universitetet precis innan en tenta, blev mycket besviken när jag blev törstig halvvägs genom tentan och den var odrickbar 😕. Fick hälla ut efteråt. Har förträngt vad det var för märke, det var en liten 2 dl-förpackning med sugrör.

IngaTrnqvist
0

GoGreens cashewmjölk tycker jag är godast i bare, annars gillar jag Garant (och egengjord) chokladhavremjölk. De jag gillar minst är nog sojamjölk. Provade Urtekram en gång - var tvungen att slänga då det bara smakade flytande socker. Alpros gillade jag inte heller.

Whippetgerbilen
0

Jag gillar sojamjölk! Gillar inte havremjölk och kokosmjölk!

Dogs is my world ♥

Sparvunge
0

Föredrar min hemmagjorda sojadryck numera, men tycker mycket om oatlys och garants vanliga havredrycker. Vissa köpta sojadrycker är ok, men tycker oftast att de med socker eller andra tillsatser smakar så kemiskt och skumt. Garants sojadryck är god, och även alpros ekologiska, både den osötade och den sötade (som är lite mindre sötad än de flesta andra sötade:p). De värsta är alpros mandeldryck, och alla gogreens drycker jag smakat…D:

Potatoes are like friends. If you eat them, they die.

Emel
0

Alpro Soya och Alpro Mandel är favoriter. Gillar alla, alla märken och alla varianter jag testat med undantag för rismjölk som jag inte klarar av, så jävla äckligt. Och den hemmagjorda soyamjölken blev värdelöst äcklig men det låg mest i min egen värdelöshet :P

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Andorr
0