Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 3536 ggr
halvdant
0

Trerätters middag?

Okeeej, nu behöver jag er hjälp. 
Det stundar för alla hjärtans dag och jag vill försöka lyxa till det med en "finmiddag" åt mig och maken. 

Han tycker att vi ska gå ut och äta MEN det enda veganska alternativet på den lokala restaurangen är grekisk sallad utan fetaost. 
såå. Inte så romantiskt kanske, inte särskilt matigt heller för den delen. 

Tänkte att jag skulle laga en helt outstanding trerätters åt honom, för att visa honom att veganmat inte är så hemsk. 

Jag fixar allt i matväg, alltså jag behärskar det mesta i köket och är inte rädd för att testa nya saker. 
Hur hade er perfekta meny sett ut om ni fått fria händer?

[Synnerlig]
2

Förrätt: Snittar. Rosta bröd, skär i trianglar, ha på lite creme fraiche från Oatly, lite svart och orange tångkaviar (vegansk rom), och toppa med finhackad rödlök. Jätteenkelt att göra :)

Huvudrätt: Panerad aubergine (lovar dig att det är sååå gott!) med potatis och Rydbergs veganska bea.

Efterrätt: Vet jag inte riktigt, det kan ju vara vad som helst :P

Har du julnumret av Vegomagasinet så hittar du receptet på panerad aubergine där, annars kan jag alltid skicka receptet till dig om du vill ha det :)

veggie4every1
3

#0 Jag tycker inte det finns mycket som slår choklad doppade jordgubbar som romantisk dessertGlad

Tänk dig när du sträcker dig över bordet och stoppar jordgubben i hans mun…OMG…så romantiskt…Hjärta

http://www.onegreenplanet.org/vegan-recipe/100-hot-and-sexy-vegan-dessert-recipes-for-valentines-day/1

Finns ju andra förslag också på den sidan om ni inte gillar jordgubbsdesserten.Skämtar

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

halvdant
4

Jag gjorde ju faktiskt en "skagen" på oatlys fraiche, äggfri majo o tångkaviar, det kanske skulle vara något till förrätt.. 

och jordgubbar i choklad lät ju fantastiskt 😍 jag menar. Jordgubbar OCH choklad. Kanske ett glas vitt ecologica till också. 

Åh tack för tipsen! Nu har jag lite fler idéer och kan nog knåpa ihop en fin vegansk middag. 😃

Zaphix
1

Mitt tips är ett gott vin. All mat blir godare med ett gott och passande vin till. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg