Udda fråga följer
Hej kära veganvänner! Jag har en lite underlig fråga men emellertid väldigt viktig för mig. Jag börjar med att säga rätt ut vad det är jag söker efter och förklarar sedan varför. Meningen med detta inlägg är att få kontakt med någon frisk och för övrigt hälsosam person, inte är för ung inte för gammal som inte har gått på antibiotika eller annan medicinering unde de senaste 10 åren (helst aldrig överhuvudtaget) och skulle tänka sig att sälja sitt bajs mot en överenskommen summa pengar. En kort summering av mig: jag är en ung kille från stockholm som de senaste åren har lidit av IBS/ME/pylouria, Samtidigt som jag fått den hjälp som erbjuds genom sjukvården (som är väldigt begränsad) så har jag på min fritid djupdykit och frossat i mig allt som som heter medicinska tidskrifter och vetenskaplig literratur som tar upp om dessa sjukdomars etiologi. Detta har lätt mig till att jag nu är efter bajs för att genomgå en avföringstransplantation. Problemet är att jag inte har någon i min familje/vän krets som uppfyller dem kriterierna jag är ute efter, inte på långa vägar då de oftast äter kött, använder sig/har använt sig av medicinering de senaste åren. Som sagt jag är trött på att må dåligt och är därmed ute efter att hitta den personen som kan hjälpa mig med det som sagts ovan. PMa mig eller skriv här om ni har frågor. Hälsningar Caachero
Ett bra sätt att bli sjuk på gissar jag. Att föra in en främling avföring i sig själv.
http://magotarmsjukdomar.ifokus.se/discussions/4f9de7b9d4ebea77be0006f7-bajs-transplantation Kolla den länken, det är många som fått hjälp från sjukvården men transplantationer, tror inte de fixade sina donatorer själv. Iallafall ett säkrare alternativ än att göra det privat :)
Med vänlig hälsning,
Jenny
#0 Det var en bra tråd som #3 länkar till med mycket info och positivitet🙂
Jag har inte en aning om hur detta fungerar, men om du hittar din egen donator så borde sjukhuset kontrollera donatorn och bajset så det fungerar för dig. Du har ju ett önskemål att det ska vara veganbajs och kanske sjukhuset också kan hjälpa dig att leta fram en sådan donator om du inte hittar någon privat. Jag funkar inte själv tyvärr, men kanske någon yngre person här, vem vet.
Önskar dig lycka till i alla fall och att du snart mår bättre🌺
Tack #3 jag har stött på den tråden tidigare och håller med om att hitta en läkare som kan hjälpa mig vore det bästa. Med det sagt så är verkligheten så att det är få läkare som går med på sådant här för dem åkommorna jag har, de använder sig av FMT endast vid livshotande infektioner, med få undantag, då det är relativt "nytt". Veggie: Tack, precis hittar jag en snäll själ så kommer jag ju denna personen testas antingen via privata sjukhus (om de går med på det) eller privata företag som erbjuder rigorösa tester.
#5 Nu har ju du säkert läst hur mycket som helst om det här, men eftersom jag inte hört talas om det så googlade jag lite. Hittade bland annat den här artikeln som ju verkar lova gott för framtiden. Det här en behandling på frammarsch skulle jag tro🙂
Jönköping har ju en donationsgrupp till och med. Framtidsplanerna på att frystorka bakterierna och svälja dom i en kapsel låter ju toppen!
Kanske, om du har möjlighet, att du skulle kolla om det är enklare att få behandling utomlands, ibland kan det ju vara så.
Tackar för länken. Elisabeth norin som är pionjär på denna behandling har hjälpt mig enormt mycket så hon är en pärla. Ah ska kämpa lite till i denna delen av planeten annars blir det som du säger att jag får vända mig utomlands.
Då ordnar det sig säkert till slut och jag håller tummarna att du hittar en Vegan donator snart👍