Vegansk hudkräm?
Hej!
Jag har på senaste tiden haft jätte konstig och krånglig hud på min panna. Det flagnar hud men samtidigt när jag känner med min hand på pannan så känns den "plastig". min hud annars på andra delar av ansiktet är ganska normalt, har aldrig haft problem med för torr hud eller för fettig hud. skulle ju hjälpa också om någon visste vad det kan vara för något och om någon vet så skulle jag vilja ha tips på någon hudkräm som kan mjuka upp min panna så att den slutar vara så..stel? för när jag rynkar på ögonbrynen så känns det liksom om om att jag har en ansiktsmask på min panna, liksom det är stelt. låter super äckligt haha men så är det.
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
Har du testat kokosolja? Jag navänder det själv i ansiktet, jag har aldrig upplevt det du beskriver däremot.
l'm back
#0 Har du använt några uttorkande produkter i pannan? Har du lugg?
Har du ändrat något i din hudvårdsregim? Exempelvis bytt tvål, schampo, fuktkräm, foundation eller annat? Eller bytt tvättmedel, sköljmedel?
Själv tycker jag att sheasmör är det bästa jag någonsin använt som mjukgörare. Men jag har troligtvis mognare hud än dig och det är ju individuellt vad som fungerar.
Men det verkar som att huden är irriterad och obalanserad i pannan och ett råd är att om du kan så låt bli att tvätta den så mycket som möjligt och använd bara vatten om du måste i ansiktet.
If Not You, Who? If Not Now, When?