Vegan iFokus

Vegan

Etiketterreceptefterrättförrättgodis
Läst 2313 ggr
Zaphix
2015-03-08 21:14
0

Behöver baktips..

Behöver tips på bakverk..

Ska bara veganskt och till en vän som varken äter vanligt socker, vetemjöl eller havregryn. Och jag är inte så förtjust i dadlar..

Vet att hon bakat när jag ätit innan, men tänkte överraska så kan inte be om receptttips av henne.

Någon som har tips?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Nelley]
2015-03-08 22:27
0

http://www.onegreenplanet.org/vegan-recipe/100-hot-and-sexy-vegan-dessert-recipes-for-valentines-day Här finns det massa fantastiska recept! Vet inte om det finns exakt vad du letar efter men det är ju så många så.😉

Rita-S
2015-03-09 12:02
1

Prova denna? Ersätt mjölk/smör med vegan-varianter (soyamargarin, rismjölk/grädde eller annat). I detta receptet är det ett ägg. Du kan nog utesluta det helt utan att mäka katastrofal skillnad  men en polare till mig sa att hon ersätter ett ägg med att skaka i hop lite soyagrädde och lite potatismjöl(tror det blir lagom med ett par tre matskedar vätske och en matsked potatismjöl), men det finns även Vegan eggersättningspulver.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

veggie4every1
2015-03-09 16:54
0

#0 Jag tänker att du kanske kan hitta lite tips på den här sidan. Eftersom glutenfritt ofta är vetemjölsfritt så kanske det finns några recepttips du gillar.

Vitt socker kan man ju ersätta med kokossocker eller kanske mogen banan beroende på vad det är för recept, om du inte vill använda dadlar.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka