Vegan iFokus

Vegan

Etiketterhygienskönhet
Läst 3567 ggr
[Synnerlig]
0

Ansiktsskrubb

Kan någon rekommendera mig ett veganskt ansiktsskrubb? Tidigare hade jag en från Body Shop, men vill inte handla därifrån. Hemmagjorda ansiktsskrubb på socker och kokosolja funkar inte på min hy, jag behöver lite mer finkornig skrubb.

Mysan59
0

Olja och bikarbonat? Eller om det är bakpulver? Blanda ihop och skrubba.

Tyvärr minns jag inte måtten, men några droppar olja och sen tillsätt bikarbonat/bakpulver tills det blir en liten smet. Fast vänta nu… Det kanske inte är veganskt?!

H-lena
0

Olivolja/honung och kanel?

Sofiaanna
0
Lustgas
0

Kika på www.nopoo.se om det finns någon annan hemmagjord ansiktsskrubb som skulle kunna passa din hy bättre :) Annars kan jag dessvärre inte ge dig något tips, då jag inte använder mig av den produkten.

veggie4every1
0

#0 Du har inte ändrat dig och vill beställa från iherb? De har 30 stycken att välja på, alla veganska🙂
Annars kanske mandelmjöl och olja om du vill göra den själv?

#1 Jo, det är veganskt🙂

#2 Honung är inte veganskt.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
0

Tack för alla tips :) Har inte tänkt på att jag kan använda något annat än socker i en ansiktsmask :P

[Synnerlig]
0

#5 Jag ska kolla iherb, men hade inte de höjt frakten?

grumpy19
1

Jag använder Acure Organics ansiktsskrubb och tycker den fungerar jättebra, men den är inte särskilt finkornig (dock väldigt fina ingredienser i)… men kanske den som #3 tipsar om skulle passa din hy bättre. Det är ju inte så stor prisskillnad heller. :-)

Tycker också att det är asbra att du låter bli Body Shop då de ägs av Loreal Paris. Det är så synd att de fortfarande finns med på listor över icke-djurtestande företag… tycker inte att de kan klassas som det längre, sedan de lät sig köpas.

Medarbetare på vegan ifokus.

grumpy19
0

#7 De har tyvärr höjt men om man beställer över $20 så får man 50% avdrag på frakten, så det kan fortfarande bli någorlunda billigt. :-) Om du beställer för ca 1 kg (och över $20) så blir frakten $5.34 med international airmail.

Medarbetare på vegan ifokus.

tlover
0

I den här tråden inne på miljonär iFokus tipsade en om havregryn som peeling, det borde ju vara milt nog för ansiktet.

Annars har han på "Grow your own drugs" gjort en "kemisk peeling" med ananas och kiwi och nått geleringsämne men jag tror det var agar agar,

l'm back

Mysan59
0

Fast det jag tipsade om är ju näst intill gratis och du vet vad det innehåller.

[Synnerlig]
0

#10 Jo, men jag behöver små korn. Jag känner att socker och havregryn inte gör rent mina porer helt och hållet.

#11 Jag kommer nog att testa ditt tips då jag har allt hemma :)

tlover
0

#12 du kan ju testa den "kemiska" då

l'm back

Mysan59
1

Ja men bikarbonat/bakpulver är små korn. Därför är det perfekt till ansiktet 🙂Plus vanlig olja som gör att det blir lent också.

[Outlawly]
0

Har du testat florsocker då? Det är ju tokfint Jag brukar blanda det med olivolja och ha i ansiktet Och har vanligt socker på övriga kroppsdelar

[Synnerlig]
0

#15 Det borde väl nästan vara som bakpulver kan jag tänka mig? :)

[Outlawly]
1

#16 det är det kanske. Har inte provat med det ;) Möjligtvis lite snällare mot huden då det inte bubblar som med bakpulvret (om den gör lika i vatten som olja). Bara :)

[Synnerlig]
0

#17 Sant :)