Ta hål i öronen
Hej!
Jag funderar på att ta hål i öronen och undrar om det finns någon här på VeganiFokus som har erfarenhet av piercingar m.m? Det jag främst undrar är hur den veganska aspekten ser ut? Används det animaliska produkter eller liknande i samband med håltagningen och finns det bra vegansk eftervård? Det kanske är enklare än tatueringar? 🤔
Fråga inne på bodyart ifokus:)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Går du till en riktig piercare, vilket rekommenderas, så är själva smycket i stål om inte du själv väljer annat. Allting är (ska vara) rengjort med sprit, hur veganskt det är vet jag inte men tycker att det borde vara det. Rengör efteråt gör du enklast med koksaltlösning som du gör hemma själv :)
/Christine
#1 Min första tanke var att fråga där först. Kändes säkare att fråga här, hehe 😊
#2 När du säger riktig piercare, menar du någon som är utbildad och som arbetar i studio och inte en kompis eller så? Oh, koksaltlösning är enkelt att fixa så det är ett bra tips 😃
#3 - Ja, studio alla gånger! Skulle nåt bli fel eller du på annat sätt blir missnöjd så är det ju bara att gå tillbaka.
/Christine
#4 Okey, tack så mycket 👍
Ja, precis som ChristineL så bör man ju gå till en studio med piercare och inte till en frisör eller någon annan som tar med håltagarpistol, men jag tror och hoppas att det blir allt färre frisörer som tar hål på folk med håltagarpistol eller vad det nu heter.
En piercare tar hål med en tun, tun "nål" som skär sig igenom huden medan en pistol krossar sig igenom huden vilket inte är bra.
Jag antar att de bara rengör med sprit och jag hoppas att det är veganskt, har tyvärr inte så bra koll på det 😛 Sen kör du med koksaltlösning hemma (havssalt och kokande vatten).
#6 Tack så mycket för informationen 👍Var precis det jag behövde veta. Nu ska jag bara hitta en bra studio och jag har en del vänner som sökert kan tipsa mig