Människors reaktioner på bild.
På den här länken visas bilder på människors reaktioner när de får se vad som sker bakom kulisserna. Man får inte se några hemska bilder på djuren. http://www.peta.org/features/people-crying-factory-farming/?utm_campaign=040315%20PETA%20E-News%20CTA&utm_source=PETA%20E-Mail&utm_medium=E-News
Jag önskar att detta hjälpte människor att bli veganer, men jag tror tyvärr inte det. Åtminstone inte särskilt många, eftersom det fokuserar på hur djuren behandlas.
Man kan alltid rättfärdiga sitt användande med att man använder djur som blivit "humant" behandlade och slaktade. Eller att man föder upp och dödar djuren själv.
Undrar hur människors ansikten ser ut när de dödar djuren?🤔
Det var en bra fråga #1, jag undrar också hur människors ansiktsuttryck ser ut vid själva dödandet …🤔
Är man van vid dödande av djur så har man antagligen inte särskilt aniskstuttryck. Hade man jobbat på ett slakteri men lidit med djuren man dödar dagligen hade man inte riktigt valt rätt yrkesbana.
Man vänjer sig vid allt, även slakt av djur blir en vardag.
Är man ovan vid det reagerar man såklart, det är ju naturligt. I alla fall om man är nära djuren man dödar, jägare kan nog ha en annan distans.
If Not You, Who? If Not Now, When?