Vad jag ska dricka i helgen ;)
I kväll har jag gjort 2 liter juice.
5 selleristjälkar
Ett halvt huvud rödkål
1 broccoli
1 äpple
6 citroner
1 stor bit ingefära (och jag menar stooor)
4 rödbetor
5 morötter
Meeen….det blev inte så supergott, ganska surt och stinkigt (rödkålen)🤪
Men jag ska dricka det här i helgen och på måndag kommer jag säkert att studsa av energi (ännu mer än jag gör nu)😃😉
Antioxidantpower👍
Så det är väldigt nyttigt eller?😃Jo kan väl försöka få ihop något…
En gång drack jag grönt te med typ 20 gram blad. Det var såå äckligt, haha. Riktigt starkt och sen drack jag typ 7 dl också, utan mjölk och honung/socker såklart haha. Det var eftersom vi köpt en ny sorts te (clipper green loose leaf tea) och jag hade en stor kopp från indiska, (7-8 dl) hällde bara i direkt från kartongen, hade ingen aning alls hur mycket det skulle vara, och märkte när jag druckit upp att det var riktigt riktigt mycket. Drack upp det för jag älskar te… och ville inte slösa kanske? Haha, tror det detoxade kroppen lite också då jag kissade väldigt gult dagen efter, trots att jag drack mycket vatten.😂Varför skriver jag det här? Jovisst, kan testa selleri power juice.😎
#2😃😊
Clippers teer är goda men för starka för mig … älskar grönt te och andra örtteer. Det går också bra att odla själv, som citronmeliss till exempel. Det är lugnande, bra för sömnen.
Lycka till, berätta gärna hur det går! :D
#4 Ah okej, jag brukar inte ens dricka de gröna och tycker inte de är särskilt goa, har dock 4 vita clipper téer (supergoa) hemma, haha.😃Och tre gröna… men de dricker jag knappt.😉Citronmellis? Det måste man testa!
Jag älskar citronmeliss, och på senare tid har jag blivit väldigt förtjust i mintte, som jag aldrig har kunnat dricka förut. Båda två (citronmeliss och mynta) går att köpa som krukörter i mataffären dessutom 👍eller som frö, för den som gärna driver upp egna plantor.
#7 Ja citromellis har vi trädgården full av.😃
Perfekt! 😃
#9 🌺🤗
🤗🌺
If Not You, Who? If Not Now, When?