Vegan iFokus

Vegan

Etikett: djurrätt
Läst 910 ggr
[Stockholmsbruden]
2

Hope for paws vs djurens rätt

Vet inte vad jag ska stödja - Finns så mycket, men antingen donerar jag pengar till hope for paws, som räddar hemlösa hundar och ger de en andra chans(sök hope for paws på YT) eller djurrättsalliansen/djurens rätt? Har ni andra förslag? Vad donerar ni pengar till? Vad vill ni donera till?

[Nelley]
1

Djurrättsalliansen😎… vill jag donera till men gör det till djurens rätt tror jag.😂

grumpy19
7

Det bästa man kan göra för djuren är att bli Vegan. Sedan att själv aktivera sig (inte nödvändigtvis inom en organisation) och ägna sig åt att lära andra om veganism och varför ett sådant ställningstagande är nödvändigt om man tar djurens intressen på allvar. 

Att skänka pengar till en organisation eller förening som troligtvis inte ägnar sig åt att "veganutbilda" människor (eller har det långt ner på prioriteringslistan) tycker jag inte är nödvändigt. 

Men om man vill skänka pengar till någon organisation tycker jag personligen att Forska utan Djurförsök gör bäst nytta i samhället.

Medarbetare på vegan ifokus.

veggie4every1
5

Jag är emot enfrågekampanjer och det är något som de flesta organisationer ägnar sig åt.

Jag tror också att människor många gånger försöker köpa sig ett rent samvete med medlemsavgifterna och det tycker jag inte att man ska kunna. Många organisationer värnar om sina icke-veganska medlemmar eftersom de tjänar mycket pengar på deras donationer/medlemsavgifter och organisationerna förespråkar ofta djurskydd eftersom det är populärt bland icke-veganer.

Det bästa är att bli Vegan, utbilda sig själv och utbilda andra till att bli Vegan.

Lägg också gärna pengar på att adoptera så djur på hemmaplan, så många djur av olika arter behöver ett hem.

Men om jag valde mellan Djurens Rätt och Hope for paws, skulle jag spontant välja Hope for paws. Men jag vet inte tillräckligt om organisationen för att uttala mig egentligen. De verkar dock göra mycket bra för djuren.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Trevor_S]
3

Katthem eller liknande som inte får bidrag.

[Nelley]
2

#4 Det var en bra🌺🙂

Paxxie
2

Jag skulle också vilja slå ett slag för ideella organisationer som inte får några bidrag alls, dvs katthem/andra djurhem (vet inte om Hopes for Paws kanske är det?)  De är livsviktiga för så många djur och pengarna gör verkligen skillnad.