Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 1913 ggr
[Stockholmsbruden]
1

Varför är ni veganer??

Är lite nyfiken, är det för djurens och naturens skull eller för att vara hälsosammare som ni är veganer? Eller nån annan anledning kanske

[Nelley]
4

Själv är det 100% för djuren, förstår inte varför man ska behöva döda någon för mat när man inte behöver göra det.🤔

[Synnerlig]
2

För djuren ❤️

[VGN]
4

Främst för att värna om djuren 🙂Sedan för att det finns hälso - och miljövinster med att vara Vegan. Jag tycker att det finns fler spännande rätter i en vegansk kost än i en animalisk och maten är oftast mer inbjudande 😃

[Synnerlig]
1

#3 Håller med dig om att en vegansk kost är mycket mer spännande 🙂

[VGN]
1

#4 Ja, eller hur! Jag älskar alla färger på tallriken - grönt, bönor m.m 😍Som blandkostare åt en samma sak hela tiden kändes det som. Kanske nu också, hehe. Fast maten är mer spännande oavsett, hihi 😃

veggie4every1
3

Därför att jag är emot att orsaka djur onödigt lidande och död.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Lustgas
2

Fräst av människoetiska skäl, eftersom jag tycker att sättet man behandlar människor för att få en köttbit på tallriken (exempelvis vid odlingen av sojafoder) är rent omänskligt. Därutöver för att jag tänker att köttindustrin också är omänsklig på det sättet att människor "tvingas" orsaka levande varelser ett sådant lidande. Inte kan väl alla personer som verkar och ser den (i mina ögon) iskalla och sympatilösa industrin ha varit födda med den synen? Nej, jag tänker inte orsaka någon annan människa lidande bara för att jag vill ha fläsk i ärtsoppan. Det är inte värt det.

Även mycket på grund av miljöskäl (hur kan vi försaka vårt, andra människors och varelsers hem sådan enorm förstörelse?) samt på senare tid även hälsoskäl, då jag upptäckt på vägen att jag mår mycket bättre av min nuvarande kosthållning.

grumpy19
1

Jag är det av antispeciesistiska skäl. De icke-mänskliga djuren är anledning nog till att vara det.

Medarbetare på vegan ifokus.

[Trevor_S]
1

Religion från början men sedan mer för djur och att jag mådde så mycket bättre.

IngaTrnqvist
1

Främst av hälsoskäl då jag mår mycket bättre på vegetarisk (vegansk) kost. Känner mig piggare och gladare helt enkelt! Sedan även för att jag helt enkelt inte ser djur som min mat, det känns fel och osmakligt att äta djur och deras mjölk, ägg eller honung etc. De djuretiska skälen spelar förstås också in, men det är inte min största anledning. Jag skulle inte äta djur oavsett hur de har det, helt enkelt för stt det inte är mat enligt mig. Nu är jag inte Vegan fullt ut, men äter enbart vegankost och försöker hålla mig till veganska hygienartiklar, kläder osv.

Zaphix
0

Främst för miljön, men också för hälsan. För djurens skull finns det för mig bättre sätt att göra det på.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg