Mjölk till kaffet?
Jag är ju Vegetarian (fortfarande), men börjar känna avsmak för komjölk. Dessutom har det nyligen visat sig att min minsta är allergisk mot komjölk. Det finns ju ett antal alternativ, av vilka jag personligen föredrar ett speciellt märkes soyamjölk. Problemet är att det går inte att hälla i kaffe, då skär det sig.
Har ni mjölk i kaffet (som inte skär sig)? Vilken sort då?
Oatlys iKaffe är framtagen speciellt för kaffedrycker. Dricker inte kaffe själv, men de kaffedrickare jag känner tycker att den är bra :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Åh, den har jag inte sett! Tack för tipset, jag ska kika i affären idag 👍
Mitt tips är att inte hälla i sojamjölk i kokhett kaffe utan vänta någon minut innan efter man hällt upp.
Tack, Trevor, det ska jag också prova. Jag är ibland lite för snabb … 😊
Jag har försökt dricka kaffe svart, men jag vill gärna ha något som bryter av den värsta beskan. Kaffe dricker jag på förmiddagen. Eftermiddag grönt te, på kvällen olika örtteer och rooibos 👍I te har jag varken mjölk eller sött, det behövs liksom inte, tycker jag.
Igår köpte jag Oatlys iKaffe, och nu dricker jag första koppen. Jag är helt och hållet nöjd 😃👍
Mitt första steg mot ett veganskt liv. Det kommer att ta tid, men ska det bli bra måste jag ta babysteg.
#7 Woho!🥳🙂
😊
Jag som inte hittat iKaffe! Vill testa. Annars är jag mer än nöjd med osötad sojamjölk, Änglamarks har jag fastnat för.
Intressant, jag köpte Änglamarks sojamjölk samtidigt som jag köpte Oatlys iKaffe, men jag har inte smakat på sojamjölken än. Ska göra det 👍
If Not You, Who? If Not Now, When?