Anti-päls protest kraschade boksignering i N Y
De här protesterande gillar inte att Kim Kardashian bär päls. Dom tycker att hon är riktigt hemsk pga av det. De verkar dock inte ha några problem med att hon äter animalier eller bär skinn.
Det hade varit bättre att förespråka veganism istället på ett trevligt sätt och inkludera alla djur. Sådana här protester emot ett enda utnyttjande är speciesistiska och fyller ingen funktion.
Ja det är synd😕
Freelee the banana girl har kommenterat det också.
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
mvh, HamsterHamster
Jag tycker inte att man ska skilja på utnyttjande och utnyttjande på det här sättet. Gradera lidandet och säga att djuren i pälsproduktion är mer lidande än djuren i skinnproduktion eller annan animalieproduktion. Om Kim slutade att bära päls men bar skinn och åt animalier skulle hon vara en bättre människa i deras ögon, så det är ju precis det de gör här.
Jag förstår när Freelee säger att Kim är en förebild och att andra tycker det är coolt med päls och vill ha det på grund av att hon bär det. Men är det mer ok då att andra tycker det är coolt med skinn eller andra animalier och vill ha det🤔
#6 nej såklart inte, men hon är ju förebildfunktionen, hon inspirerar ju tusentals människor att bära päls och skinn medans privatpersoner gör det för sig själva och inte sprider det på det viset.
mvh, HamsterHamster
#8 oj nu förstår jag hela saken, är lite trög haha. Ja det är rätt, men jag tycker faktiskt att det är okej att fokusera på en sak innan man tar de nästa, om man vill för mycket på en gång är det lätt att saker går under massan.
mvh, HamsterHamster
If Not You, Who? If Not Now, When?