Vegan iFokus

Vegan

Etiketterföreläsningvideo
Läst 2025 ggr
*~HamsterHamster~*
3

Det här var lite kul!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade ett fint klipp =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

RobinEH
2

Man vill ju inte ha svin i sin fläskkorv, eller så ser man helst att svinet är dött innan man maler det.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

*~HamsterHamster~*
2

hittar fler =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Stallmima
0

😂  Men va f-n tror folk egentligen???  Bara för de inte ser djuret är det OK med kött?  Nu fattar jag inte språket men det syns uppenbart folk blir upprörda  (det var det som var så roligt)  hahahahaha

veggie4every1
3

#2 Att döda en gris är upprörande.

Men att direkt eller indirekt stödja dödande av miljarder djur, det är ok🤔

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

-Aida-
0

De andra klippet var ju jätte roligt. 😂 
Om alla såg på riktigt vad som sker i slakthusen då skulle nog alla va veganer, jag har föreläst om vad som sker med djuren i slakthusen för mina föräldrar, dom gick direkt i förnekelse och ville inte lyssna, sådana är dom. 😛

[Trevor_S]
0

Fattar inte. Bacon clubhouse. Verkar vara en reklam och inte klipp. Eller är det reklam? Kanske borde sägas till i support så inte köttreklam kommer in hit till Vegan.

veggie4every1
0

#6 Det måste ha varit en reklam du såg. Reklamen påverkas ju av våra inlägg och grisar blir väl baconreklam för de är ju baconprodukter…🤪Jag tror inte man kan styra bort det, men man kan ju fråga.

#5 Tråkig reaktion. Men de är inte ensamma om att förneka vad som sker. Man
tycker att folk borde upplysa sig med all tillgång till information som finns idag. Det är dock bland det svåraste att påverka egna familjemedlemmar. Jag har en fördel i att vara förälder. Är man barnet i familjen så finns ju risken att föräldrarna sitter fast i att de vet bättre, vilket förstås inte behöver vara fallet. Jag tycker man kan lära mycket av sina barn och det är synd att en del missar det. Men det här är en obekväm sanning att acceptera, vilket gör att man kan slå ifrån sig till en början.

Det skadar dock inte att försöka igen och att tala om det lite i taget. Det kan bli för mycket ibland att ta in på en gång för en del. Fortsätt och läs på själv också, ju lättare blir det när du ska svara på frågor. Jag menar, vad händer när vi inte dödar djuren och de översvämmar planeten? 😉😃

Väckarklocka

RobinEH
0

Inget skämtklipp, däremot får personerna delta i processen.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Grace2009
0

#8 Tycker det är bra att personer kan delta och se hur det går till. Färdigpackat kött i kyldisken är så anonymt och distanserat. Enda jag personligen reagerade på är att de inte bedövade hönsen (eller så missade jag det) men jag vet ej hur lagstiftningen ser ut i USA. 

Jag är själv inte Vegan, så jag kanske är lite på fel plats att uttrycka mig. Men jag skulle önska att alla som äter kött även har genomfört slakt så att de vet hur det är. En del kanske skulle avsluta sin köttkonsumtion för att de tycker det är otäckt, men jag tror att nästan alla skulle bli mer medvetna i sin konsumtion av animalier i alla fall.

Isis136
0

Jag förstår väll att det kanske är bra att de får se hur det är. Men jag blir fortfarande så ledsen av den där videon, jag kan bara inte förstå mig på människor som dom… ; ,(

veggie4every1
0

#9 Vi behöver inte bevittna ett mord för att förstå att det är moraliskt fel att mörda någon och vi behöver inte bevittna en slakt för att förstå att det är moraliskt fel att döda ett djur. Att bli medveten om att det är djur man äter åstadkommer ingen förändring.

#10 Jag tycker det är rätt att bli ledsen när man ser den videon. Det är det som är den hälsosamma reaktionen.

Väckarklocka