Vegansk quorn
Såg för en stund sedan i facebooksidan "veganer i sverige" tror jag det var, att vegansk quorn lanserades förra veckan i USA. Orkar inte just nu undersöka djupare i det men så här står det på Wikipedia.😂
Vegan range[Vegan range" rel="noopener noreferrer" target="_blank">edit]
In late 2011, Quorn released their first vegan product, called the Quorn Vegan Burger,[49] available initially only in the US. Following strong sales of the product and increasing demand from the UK market, Quorn Foods UK Marketing Director Chris Wragg announced that they are now developing and testing a line of Vegan products for the UK market. Quorn are also reducing its use of eggs overall, using 3.5 million fewer eggs since 2010.[50]
Står ju inget om det personen nämnde, men med äggen ser det positivt ut iallafall.😉
Det är ju positivt iallafall ^^
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Den veganska burgaren har funnits i USA länge. Har aldrig varit något jättestort fan av quorn, men det är ju alltid kul när/om företag tar bort äggen, så att produkterna blir tillgängliga för fler :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#1 Yes🦸♂️
#2 Yes😂
Ja, så roligt med fler veganprodukter. Ser fram emot äggfri Quorn🙂
Det bästa med det är ju att det är en efterfrågan på att det ska vara äggfritt🙂
Jag har för mig att jag hörde att det skulle komma till Sverige under 2015, har någon mer hört det?
Kul! Jag tycker själv inte att Quorn produkter är så goda faktiskt, men det verkar ju vara det främsta valet för många vegetarianer, så jag tror absolut att det kan ha stor inverkan!
#4 Jag har hört det men har ingen aning om varifrån, kan ju ha var't här, haha.😉
#7 Yeap😃
Jag har för mig att det stod i ett Nr. ur Vego för ett tag sen :)
If Not You, Who? If Not Now, When?