Vegan iFokus

Vegan

Etikett: vegankost
LĂ€st 980 ggr
Rimi
3

Bra vegansk frukost

Vad Ă€ter ni till frukost? đŸ™‚

*~HamsterHamster~*
2

Havregrynsgröt med havremjölk, utan socker ibland med banan och naturlig Àpplemos xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv gÄr ut pÄ djurskydd.

[Synnerlig]
1

En choklad-"milkshake":

-1 fryst banan

-1 icke-fryst banan

-1 en STOR nÀve babyspenat

-1 msk krossat linfrö

-havremjölk och/eller iskallt vatten

Mixa och sĂ„ Ă€r det klart. Jag tycker att den frysta bananen fĂ„r smoothien att smaka som en chokladmilkshake 🙂

Rimi
1

Va gott! Jag mĂ„ste köpa en mixer! đŸ˜ƒ

*~HamsterHamster~*
1

Ohja, just det en stor Green smoothie pÄ morgonen Àr super =D (tips: köp en riktigt stark mixer, det finns sÄ mÄnga saker att mixa i veganvÀrlden)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv gÄr ut pÄ djurskydd.

Rimi
0

Vilken mixer rekommenderar ni? Är de billiga dĂ„liga?

Lustgas
2

Havregrynsgröt, dĂ€r jag utöver (fiber)havregryn och vatten lĂ€gger till lite linfrön, varsin nypa gurkmeja och ingefĂ€ra, psylliumfrön och rapsolja. PĂ„ det sĂ€ttet fĂ„r jag i mig diverse nyttiga fetter som jag annars lĂ€tt skulle missa. :) Till detta har jag nĂ„gon form av bĂ€r/frukt/nötter/fler frön/tahini/nötsmör, beroende pĂ„ vad jag kĂ€nner för och vad jag har hemma. :) Även proteingröt (havregrysgröt som man efter kokningen tillsĂ€tter nĂ„gon skopa veganskt proteinpulver i) samt "overnight oats" (havregryn som jag lĂ„tit stĂ„ i vĂ€tska, typ havremjölk, under natten) Ă€r göttans! Är lĂ€tt gröt-beroende đŸ˜

IngaTrnqvist
1

Allt som oftast te och ostmackor, men ibland varierar jag med chiapudding/chiagröt, smoothie eller havregrynsgröt.

veggie4every1
1

#5 Den hĂ€r blendern Ă€r riktigt bra tycker jag. Är vĂ€ldigt nöjd med min. Den har Ă€ven gĂ„tt ned i pris, sĂ„ den Ă€r vĂ€ldigt prisvĂ€rd nu🙂

Jag tycker man ska akta sig för de riktigt billiga om man vill krossa frysta jordgubbar, is och liknande. Jag har haft en sÄdan billig för typ 149:- och den fick jag inte mycket anvÀndning av. Men det beror ju förstÄs pÄ vad man vill göra med den.

SajtvĂ€rd pĂ„ DjurrĂ€tt ifokus & Medarbetare pĂ„ Vegan ifokus      
VĂ€ckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
VĂ€ckarklocka

[Nelley]
1

Yes, bra att investera i en riktigt ordentlig blender! Har inga specifika tips men.😉

Jag brukar Ă€ta lite blandat, knĂ€ckebröd eller havregrynsgröt, smoothie, banan eller melon. Finns ju sĂ„ mĂ„nga saker! Är inte en sĂ„dan som hĂ„ller sej till en sĂ€rskild frukost, haha. Kanske blir det nĂ€r jag hittar en klockren en.😃