Veganmat i Berlin
Hej!
Jag och sambon ska resa till Berlin över några dagar i april. Så nu vill jag ha tips på vilka restauranger vi inte får missa! :)
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Har inte fått nöjet att resa till Berlin, men vet att podden "Vegan för fan" (som för övrigt är en väldigt bra pod) har ett specialavsnitt om just veganska restauranger i Berlin. Kan vara värt att lyssna på. :)
Persifone / Enligt happycow så har du 278 stycken att välja på🙂
Oh, tack för svar #1 och #2! Detta ska genast kollas in!
Hahaha, ja det kanske jag borde göra :)
Förstår att det är försent för tips på restauranger för just dig Persifone, men för andra som ska besöka Berlin vill jag tipsa om himmelriket jag bodde på efter ett par veckors resande i östra Europa (då jag tyvärr mest fick grönsakssoppa eller soppgrönsaker till lunch och/eller middag och vitt bröd med paprika eller gurka på till frukost) -
Hotel Almodovar - som i restaurangen serverade vegetariskt, veganskt och rawfood, plötsligt kunde jag botanisera i menyn i en halvtimme…
De hade en stor frukostbuffé med det mesta som går att önska till frukost som Vegan. Jag njöt av att äta frukost under ett par timmar vid min vistelse där och behövde inte äta förrän framåt kvällen igen, då jag närmade mig norra Tyskland.
http://www.almodovarhotel.de/en/ueber-uns-philosophie-hotel-almodovar-berlin.php
Hoppas ni fick en trevlig resa! Har ni några restaurangtips i Berlin att dela med er av?
Tack för tipset! Får komma ihåg det till nästa gång :)
Vi var på ett väldigt trevligt ställe som hette Viasko, god mat okej pris och allt var veganskt vad jag kommer ihåg :)
Vi var även i butiken Veganz och köpte hem massa roliga nya veganprodukter :)
Åh hade kontakt med en som har en veganbutik o hans vän en restaurang för veganer. Men tappade bort dem när min gamla facebooksida blev hackad
If Not You, Who? If Not Now, When?