Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 1148 ggr
Emmyjane
0

Raw to 4

Äre någon som följer denna mathållning?

veggie4every1
0

Inte en aning om vad det är😃

Berätta gärna🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Emmyjane
0

Man äter raw mat till kl 16 å efter det äter man tillagad. Det är som jag förstått det.

[Synnerlig]
0

Har provat på RT4 men min mage tyckte inte om det och jag trivdes väl inte direkt med att äta SÅ mycket frukt 😛 Jag föredrar nog The Starch Solution 🙂

ina9
0

Kan tänka mig att man mår bra av det. Jag brukar äta raw frukost för jag upplever att min mage mår bättre av det just på morgonen. Och ibland har jag "fruktdagar" då jag bara äter raw food :) Är du intresserad av att testa eller är det något du själv följer? :)

Emmyjane
0

Jag är nyfiken på att testa.#3 Synnerligen vad är The Starch Solution? förklara.

[Synnerlig]
0

#5 Jag är inte helt insatt i The Starch Solution ännu då jag precis beställt boken, men det handlar om att äta stärkelserik mat som potatis, ris, pasta osv, mycket grönsaker och även frukt. Man ska försöka äta lite fett och lite salt, men det är inte någon fara att äta någon avokado, oliver, tahini eller så någon gång då och då. Det är typ det jag vet än så länge 😛 Men jag föredrar den här livsstilen då jag inte klarar av att trycka i mig stora mängder frukt varje dag då jag inte tycker att det känns kul och min mage verkar inte heller tycka det 😛 Och många som håller på med RT4 verkar tycka att man MÅSTE äta MINST 2500 kcal varje dag och helst mer och det klarade jag inte heller av. Mådde illa och fick ont i magen när jag försökte få i mig så många kcal varje dag. 

Här kan du lära dig mer om The Starch Solution… om du är intresserad såklart 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=R_7rrkG3xYk

https://www.youtube.com/watch?v=4XVf36nwraw

Tove-
1

Körde på RT4 under förra sommaren…typ det värsta jag gjort hehe. För mig fanns inte en enda fördel med att trycka i mig sådana mängder frukt, framför allt för att det triggade mina hetsätningstendenser. Därtill är det dyrt, svårt att få tag i bra frukt i sådana kvantiteter i Sverige samt att det är i princip omöjligt att äta frukost eller lunch med kompisar. MEN, har hört många som tycker det funkar bra, så testa vettja, det kanske passar dig. :)

Föredrar, liksom Synnerlig, the starch solution. Det underlättar på så många plan -en kan till och med gå ut och äta på restaurang utan större problem.  Mest handlar det kanske om att jag mycket hellre äter varm mat till varje måltid och att jag älskar pasta, bröd, ris och andra gryn.  För en fattig student funkar det dessutom väldigt mycket bättre att bunkra upp med ris istället för bananer ;)

Lycka till vad du än väljer att göra!

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

VästkustFia
0

Oj, hjälp, där fick man lära sig om ä-n-n-u fler nya dieter. Just dessa hade jag faktiskt aldrig hört talas om förr.

Undrar just vad  LCHF:arna tycker om Starch Solution 😉. En inte alltför vågad gissning är att den uppstått som motreaktion på LCHF…

oddahviing
0

jag gjorde, men mådde inte bra, är 100% raw nu och det är på så vis jag börjat läka ut alla mina problem =)

'-Headlights on the highway-'

oddahviing
1

…och jag ryser av hur LCHF:arna förstör sina kroppar.

'-Headlights on the highway-'

[Synnerlig]
2

HCLF ftw 😃