Vad åt gladiatorerna?
Spenat kanske?
YEY, INSIDER!
#1 Jag vet inte om det fanns spenat, men kanske det var en del av kosten i så fall. Jag tror dock att det är lite av en myt att man blir väldigt stark av spenat, men nyttigt är det ju förstås🙂
Däremot så åt dom mycket korn ( Barley-men)😉
Finns en tråd om detta att de var tjocka på grund av kolhydraterna eftersom de inte åt kött. :P
Det är klart man kan äta sig tjock på en vegansk/vegetarisk kost, alla äter inte nyttig.
här är originaltråden. Var skeptisk från början också, de säger tv'n lägger till några kilon, men jag tror när det gäller gladiatorerna så försvann några kilon istället. 😎
Tänkte posta länken till en dokumentär om gladiatorerna att "gravställen" med gladiatorer stödjer på att de var tjocka, hollywood vet att vältränade män säljer bättre en tjocka snubbar med metallrustning. Tyvärr köper folk det som median tycker är snyggt. 😴
Men vem vet, man säger ju att cleopatra var jättesnygg, men på mynten man hittade så såg hon ut som en…ja, inte vacker. Så vem vet.
#7 Ja, men jag tänker på gamla målningar av gladiatorer. De ser ju mest starka och vältränade ut. Borde de inte ha avbildats som tjocka om de nu var det?
Jo, jag veeet man kan lägga på sig av vegansk kost…erhumm….varför är det sååå gott?😎😃
Men barleymen åt väl mycket korn och tränade mycket.
#7. Man vet aldrig, de kan ha förskönat bilderna också. Vem vet, levde inte då, man måste lägga ner mer tid och mitt fokus ligger på att forska i annat. 😉
# Haha, jag forskar gärna i gladiatorerna😎😃
Jag tror faktiskt att jag skulle gå ned i vikt om jag bara åt korn och grönsaker i stort sett. Att de var tjocka har jag väldigt svårt att tänka mig.
Det vore kanske en bra bantningsmetod. Gladiatordieten….😉
Ska prova någon gång.
Ta en titt på de länkarna du fick och originaltråden så finner du lite mer. Dock så finns det flera som säger de har fel men ingen kan hänvisa till fakta, och avbildningar och hur media visar kan man inte alltid lita på. Så vem vet. 😃
"He believed that because some gladiators fought with little more than their bare hands, they could have "cultivated layers of fat "
"It seems that the gladiators tried to put on some weight before their battles"
"Gladiators, it seems, were fat. Consuming a lot of simple carbohydrates, such as barley, and legumes, like beans, was designed for survival in the arena. Packing in the carbs also packed on the pounds. ""
Inte övertygad😉"Packing on carbs", betyder inte att man går upp i vikt, men det ger energi 🙂Jag får dock intrycket att de gjorde av med rätt mycket energi också.
Men det verkar vettigt förstås att försöka gå upp i vikt före en fight. Jag tror dock inte att de var tjocka. Däremot tror jag kanske att kungen var tjock, men det är bara en vild gissning dock😃
Kommer att prova gladiatordieten någon gång så får vi se hur mycket jag går upp i vikt.
If Not You, Who? If Not Now, When?