Saknar ord..
Vad är det för någonting? Vågar inte klicka på länken då jag inte vill se grafiska bilder på djur.
Inga bilder på djur.
Jag klickade bra inlägg där jag tyckte det var bra inlägg.
Aha! Såg inte att det var en länk till iFokus 😃
Suck…. "Att jämföra Gandhi med militanta veganska djurplågande tjuvar är extremt långsökt, ta gärna reda på vad Gandhi faktiskt gjorde och hur. Dessutom jobbar de inte för att förbättra, utan de jobbar med att försämra det för djuren. Ju mer de ställer till med, desto mer kommer djuren vara inlåsta."
Som när folk i mina trakter släpper ut minkar och kallar det en god gärning…
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
#5 Jag skulle inte säga att det är en vegansk handling att släppa ut djur i naturen som är uppväxta i fångenskap. Men jag tycker att det är bra att rädda dem och ta dem till ett hem som ger dem kärlek och låter dem leva sitt fulla liv för sin egen skull 🙂
Är inte särskilt förvånad över att folk som håller produktionsdjur (eller stöttar deras verksamhet) reagerar negativt, de förlorar ju pengar på sådana saker. Själv tycker jag det är väldigt beundransvärt att riskera sin frihet för att rädda någon annans liv.
Jag tycker ändå att det är en del positivt i den tråden från en del och jag tror att Tomma burars aktioner kan beröra även en del icke-veganer där ute.
Jag är dock inte förvånad över de negativa reaktionerna i tråden😎
#5 Jag tycker inte att de här aktionerna är jämförbara med minkutsläpp. Jag håller med dig att sådana aktioner är olämpliga. Samtidigt får vi inte glömma att de djuren hålls fångna och föds upp av oss endast för att utnyttjas och dödas för ekonomisk vinning. Det är i sig inte en bättre handling även om den i dagsläget är laglig. Jag skulle säga att det är moraliskt rätt att kämpa emot ett förtryck och moraliskt fel att kämpa för ett förtryck.
Vill man ta avstånd från djurförtrycket så kan man ju dock enkelt bli Vegan istället för att släppa ut minkar.
Har aldrig mött en person som hatar veganer så mycket som vilda 😐
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
#9 Hear, hear!
Hatar inte veganer, eller de som äter kött. Hatar extremism och den nedlåtande syn som vissa kan ha, både veganer och köttätare.
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
#11 haha, så fort man bara äter växtbaserat så är man militant och "dum" enligt henne….
mvh, HamsterHamster
#12 Enligt vem…?
#13 hon har ju skrivit det innan, #12 menar vildavittra
#14 Sorry, inte läst varje kommentar i den här tråden.
#16 👍
#16 Jag har inte diskuterat om vildavittra jag sa bara vem det var de handla om, jag tycker inte heller man ska diskutera om någon som inte ens har chans o svara-
#15 Nä, men om du undrade vem de handla om kunde du väl kollat lite ;)
#18 Uhm, vad? Mitt inlägg i #11 var inte riktat mot nåt specifik person. Jag hade läst flera trådar här och på andra sajter och blev lite trött på all negativitet, från allas håll. Jag skrollade lite snabbt igenom kommentarerna här, såg nåt om "hata veganer" och så skrev jag vad jag skrev. Så därför blev jag lite konfys gällande post #12.
Borde ha läst noggrannare inser jag nu. Ursäkta.
Förlåt, var nära på att kopiera hennes beteende, inte så smart ^^
Back to topic.
mvh, HamsterHamster
#19 Du behöver inte be om ursäkt,
#18 Det är lugnt, du har inte gjort nåt fel och jag riktar inte inlägg #16 till någon specifik person i tråden.
Bara så att det är bäst att inte diskussionen fortsätter om den användaren och det är vi ju överens om🙂
If Not You, Who? If Not Now, When?