Vegan iFokus

Vegan

Etiketterhygienskönhet
Läst 8102 ggr
Moth-79
0

vegan parfym?

Hallo!

Någon som kan tipsa om parfymer som är Vegan (med det menar jag inga animalier och inga tester på djur)?

och skriv inte bodyshop, jag vill ha andra alternativ….

Glad

[TrevorS]
0
Moth-79
0

hittade "bara" olika sminkmärken där…vill typ ha tips på namnen på parfymer(som folk tycker luktar gott och kan rekomendera)…liiite lat får man vara ibland….

[TrevorS]
0

#2. Just ja, Lush har veganska parfymer de sätter en grön liten prick. De finns lite överallt och tror de kanske har intrenetsida man kan handla på?

[

LUSH

](http://www.lush.se/)

[TrevorS]
0

De har inte bara veganska tvålar de har parfymer med. =)

[TrevorS]
0

Nudu, nu har jag fixat en sida där du kan hitta lite parfymer goodstore

Moth-79
1

jodå visst står det parfym….men det finns inga varor att visa i den kategorinFlört..men tack iaf, de kanske lägger ut varor där sedan…brukar annars kolla deras sidor och har handlat därifrån…

[TrevorS]
0

36. Ah, jo det kommer det kommer pratade med dem rätt nydligen de har inte haft koll på vad de har i butiken men det kommer bara vänta. =) Annars finns lush som har sina parfymer som är i en liten ask med olika dofter de som är märkta med en grön prick är veganska. =)

Ulf-S
0

http://www.bnevertoobusytobebeautiful.co.uk/

"B never too busy to be beautiful" är ett dotterbolag till Lush. De har en hel del produkter av olika typer som är OK för veganer, bl.a. parfymer som fått väldigt bra kritik inom parfymbranschen.

Du behöver inte nöja dig med halvdassiga alternativ till "riktiga" parfymer!

Moth-79
0

#8 Tackar, ska kolla upp det, vet du om man "bara" kan få tag på dessa parymer genom deras sida eller om man kan köpa dessa där man brukar köpa parfymer (irl)?

Ulf-S
0

#9: Ingen aning… Ev. kanske de kan finnas på Lush, i alla butiker eller i några utvalda.

Företaget borde kunna skicka prover, antingen gratis eller till en låg kostnad, om du vill kunna prova dofterna innan du köper någon. Maila och fråga!

sighni
0

Mary Kay har ju finkosmetik. Har du kollat med dem? Djurens Rätt har en lista över gk produkter finns inget där? Nedan är en länk där den internationella listan finns. Djurens Rätt är den svenska partnern i HCS som standarden heter. Det kan finnas något på den int. listan som Djurens Rätt inte känner till men som säljs i Sverige. Det går ju även att köpa via nätet. Hitta du något bra tipsa gärna Djurens Rätt!

http://www.gocrueltyfree.org/

Lea30
0

Har bestämt för mig att Leila Lou är vegansk. Jag har haft den, men inte kvar så att jag kan kolla innehåll. Den luktar smarrigt och räcker länge iaf :) Deras produkter är inte testade på djur och sminket är utan animaliskt innehåll så även parfymen borde väl vara det. Fråga på sidan som säljer den, dom vet säkert. www.bjuti.se

Sagolika
0

Är Clean-parfymerna veganska och icke djurtestade?

veggie4every1
0

#13 Jag har kontaktat Clean och de säger sig inte vara veganvänliga. Jag fick dock ingen info på vilket sätt de inte var det, om det var animalier i parfymen, djurtester eller vad anledningen är.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka