Anamma lÀgger ned...
Sin produktion av vegofileerđ
Orsaken? Företaget gĂ„r för brađ
"försÀljningen ökat sÄ kraftigt att vi nu mÄste ta det tuffa beslutet att lÀgga ner en av vÄra produkter för att hinna med"
AnstÀlla mer personal var tydligen inte lösningen.
Törs man fortsĂ€tta att köpa Anammas produkter? TĂ€nk om det gĂ„r sĂ„ bra för företaget att de mĂ„ste lĂ€gga ned det helt?đź
Det var det mest korkade jag hört pÄ lÀnge, i sÄdana hÀr lÀgen Àr det ju dags att expandera istÀllet. AnstÀll fler!!
Ja, det Àr jÀttetrÄkigt!! Jag tycker dock de verkar vara ett sÄdant företag som lyssnar pÄ kunderna och de har redan gett feedback pÄ att sÄ mÄnga blev besvikna över att filéerna ska tas bort ut sortimentet.
De ska snarare expandera, men att de nu har det tufft att fĂ„ ihop det. Ska absolut fortsĂ€tta köpa deras produkter đ Kopierar frĂ„n deras FB-sida:
_"Att Vegofilén var populÀr visste vi, men vi kunde nog inte ana att kÀrleken till denna Anammaprodukt var sÄ hÀr stor. Och ja, vegofilén Àr en unik produkt som vi gÀrna skulle fortsÀtta producera om vi bara visste hur. Vi har slitit mÄnga dagar, nÀtter och helger för att förbÀttra tillverkningsmetoden men utan resultat. I stÀllet har det tydligt visat sig att vi inte har den rÀtta utrustningen och det utrymme som krÀvs för att kunna leverera denna produkt i hög volym. Det har gjort att vi har fÄtt svÄrt att leverera inte bara denna produkt utan hela vÄrt veganska sortiment. Att lÀgga ner en annan produkt eller att anstÀlla mer folk löser tyvÀrr inte det grundlÀggande problemet.
Det Àr nu bara sju mÄnader sedan blev Anamma blev hel-veganska. Det var ett mycket stort steg för oss med allt vad det innebar. Till vÄren tar vi ett nytt stort steg i Anammas historia dÄ vi öppnar en andra fabrik. Efter dagens övervÀldigande stöd för Vegofilén kommer vi nu undersöka om vi kan hitta lÀmpliga maskiner och metoder för att sÀtta igÄng Vegofilén igen i den nya fabriken. Ta nu inte detta som en garanti men det finns i alla fall chans till come-back för Vegofilén. Mer om det vid ett senare tillfÀlle.
Vi har kÀmpat lÀnge tillsammans med er för att fÄ ut mer veganska produkter pÄ marknaden och kommer fortsÀtta med det. Vi ber ödmjukast om ert fortsatta stöd och engagemang.
HÀlsningar frÄn oss pÄ Anamma"_
SÄng & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohÀlsa och feminism pÄ skogsraah.se
#2 Jo det lĂ€t ju bĂ€ttre dĂ„ dem försökt och förhoppningsvis fortsĂ€tter att utvecklas đ
Jag har bara sett dem vid ett tillfĂ€lle, tror de sĂ„lts dĂ„ligt pĂ„ grund av att butiker inte tagit in dem. Ser mest fĂ€rsen, biffarna och bullarna. đ
Jag fastnade dock aldrig sĂ„ mycket för filĂ©en⊠Vet inte riktigt varför. Men jag tycker fĂ€rsen, bullarna och burgarna Ă€r grymma bl.a sĂ„ glad att de Ă€r kvar!đ
SÄng & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohÀlsa och feminism pÄ skogsraah.se
HÀr verkar de sÀlja bra. Vi har bÄde korv, fileer, schnitzel , fÀrs, bullar, bitar,basilikapuckar och burgare i bÄda "mina" butiker.
Fileerna Àr lika ofta slut som det andra. Jag gillar dom, jÀttegoda. Ska köpa nÄgra pÄsar nu nÀr man vet att de kommer att försvinna. SÄ fÄr vi vÀl se om produktionen kommer igÄng igen till vÄren.
#7 Ja korvarna Ă€r ju goda! Vet inte ens om vi har hela Anammas sortiment hĂ€r uppe i PiteÄ⊠Men allt expanderar ju. Vi har dĂ„ nĂ„gra av A&A's produkter pĂ„ bĂ„de Ica och Coop đ
Hurra! đ
đđ„ł
Har aldrig gillat vegofilĂ©er đ
DĂ€remot Ă€lskar jag Anammas fĂ€rs!!! Stek med vit- och gullök, havre fraiche eller matgrĂ€dde och rivna morötterđ
Nu Ă€r de tillbakađ
Men jag vet inte, det kÀnns som att man har klarat sig bra utan. Det har ju kommit sÄ mycket nytt istÀllet nu sÄ jag har faktiskt inte saknat dom.
Men en pĂ„se köper jag nog Ă€ndĂ„âŠ
http://www.pintomagasin.se/nu-ar-de-efterlangtade-fileerna-tillbaka?tab=nyheter
#13 HÄller med, men jag tror jag testat dem en gÄng dem smakar vÀldigt köttigt men konsistensen Àr lite seg. Ganska gott
Har fortfarande kvar frĂ„n nĂ€r vi bunkrade i vintras, haha. Ăr inte jĂ€tteförtjust i konsistensen, men resten av familjen gillar dem ^^
Medarbetare pÄ Supernatural och Hundparkour
@browniecolt pÄ Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
If Not You, Who? If Not Now, When?