Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 1510 ggr
veggie4every1
2

TZAY - nytt i butik

Det sprutar fram ännu mer produkter. Ska bli spännande att smaka om de är annorlunda från de man är van vid🙂

"I höst nylanserar TZAY sina populära vegetariska sojaspett och sojabitar under nya namn och i ny förpackningsdesign. Happy Soy Skewers och Cute Soy Bits är tillagade med en mild kryddning av chili och ingefära."

http://www.mynewsdesk.com/se/atria-scandinavia/pressreleases/vegetarisk-middag-paa-ett-kick-med-tzay-happy-soy-skewers-och-cute-soy-bits-1224536

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

WolfLady
1

Ok, nu vattnas det i munnen 😍*dreggel*

Persifone
0

Detta ser jag fram emot att få testa 👍

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Synnerlig]
0

Jag har aldrig testat dessa då de är så himla dyra. Men de ser riktigt goda ut!

Paxxie
0

Älskar Tzay! Det enda jag tycker är jobbigt är att de är så hårt packade, så man måste oftast låta hela förpackningen tina för att kunna få ut något (det är ju sällan man äter hela paketet i en sittning liksom.) Har dock inte provat deras nya så jag kanske slipper det problemet nu. 😃

Vego15
0

De är säkert goda men för nästan 160 kr per kg köper jag något annat än Tzay.

veggie4every1
0

#5 Ja, kilopriset kunde gärna vara lägre.

Men i alla fall de andra Ridderheims tzay som jag brukar köpa kostar typ 90 kr för 500 gram.

Men jag får ut tre middagar till tre personer på en förpackning. Vi tar ca 5 bitar eller 2 spett vardera. Om man jämför med Oumph där vi glufsar i oss hela förpackningen på en middag för typ 48 kr så är Tzay mer prisvärd🙂

Men visst, det finns mer prisvärda alternativ.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka