Pizza - beställa
Okey, äter inte ofta ute men tänkte nu beställa pizza. De har en vegetariana som förutom osten är vegansk. Men vad kan man be dem ha på förutom ost som brukar finnas? Tidigare bad jag en pizzeria ringla på tahinisås, men bara sett en pizzeria som haft det, annars tomatsås efter den bakats, men det har jag tröttnat på. Tips! (har ingen ugn annars hade jag bakat själv)
Kunde du inte fråga om dom kunde lägga på din medhavda veganska ost?
Eller köp den utan ost och fixa det hemma med veg ost
Ser nu att du inte har ugn.
Jag beställer aldrig pizza och äter jag pizza ute så går jag ju till ställen som har veganpizza :) Men ring och fråga vad de har kanske? :)
Annars kan jag tipsa om att göra egen pizza, bara att köpa ett sånt där pizzakit som har tomatsås med och allt. Rulla ut på plåt och ha på allt du vill ha på. Jättegott med A&A's jeezly ost som jag brukar riva och ha på tomatsåsen innan jag tar på andra saker :)
#1. Tror inte de får ta så enligt hälsovårdsmyndigheten, de vet ju inte vart osten kommer ifrån. Eller vad myndigheten nu heter. #2. Menar du att jag river på osten när jag kommer hem med pizzan? Då hinner den väl inte smälta?
#3 Trodde du hade ugn. Möjligen kunde du strö på osten, vika dubbel och värma försiktigt i en stor stekpanna med lock. Eller gå till någon som har ugn.
#3 Sorry, missade att du inte har ugn.
Jag förstår fortfarande inte varför man inte har ost som veganer också kan äta. Det är inte så att pizzerian förlorar på detta om de köper in mindre mängder. Jag hade gärna betalat mer för min pizza för att få den vegansk, nu kan jag inte köpa pizza ute alls så då förlorar de bara kunder. Dumt.
Det finns laktosfri ost men det hjälper ju inte. Men inget annat? Nån sås som finns färdig man kan ha på? Får ugn i början på nästa år. Känner inte många här i stan än. Fått lite kontakt med folk men så flyttar en och en annan har aldrig tid.
Har lite hjärntorka på idéer på vad man kan ha på. Brukar annars vara påhittig. :)
Du kan inte göra en egen vitlökssås att ringa över din pizza när den anländer? :)
Ja det kan man ju göra. :) aldrig testat på pizza innan.
Jag har bara testat vitlökssås på pizza när jag har ätit veganpizza på restaurang och det var gudomligt! :) Har aldrig gjort vitlökssås själv.
Vitlössås brukar man kunna få I pizzerian, min sambo brukar få det på sin kebabpizza. Det kanske man ska fråga om ☝️
#12 Fast om Trevor_S köper från ett ställe som inte har veganost så har jag svårt att tro att de ska ha vegansk vitlökssås 😛
#13 hehe, sant….men det finns kanske någon annan sås man kan använda? eller så får man nöja sig med att köpa veggo fryspizza…
Lätt att vispa ihop.:)
#15 Säg till hur det blev på pizzan 🙂
Om man hade ost i såsen borde det ju bli perfekt.
Tack för tips. :)
Man kan ha tryffelolja och rostade nötter veganost och basilika på pizzan.
Men blir väl inte mycket smak om man lägger på basilikan efter den bakats?