Vegan iFokus

Vegan

Etiketter: hygienskönhet
Läst 1915 ggr
elegantbanan
0

Vegansk foundation för blandhy

Hejsan!

Jag håller på att fasa ut de skönhetsprodukter jag har till 100% veganska alternativ, och är nu på jakt efter en vegansk foundation. Har blandhy, så vill gärna ha en foundation som inte är för fet. Är dessutom mycket blek, så det skulle behöva vara ett märke med många olika nyanser.

Är det någon av er som har några tips? Har googlat runt lite, men jag är rätt ny i vegan-världen så skulle uppskatta alla tips jag kan få! :D

melancholy were the sounds on a winter's night.

WolfLady
1

Testa KissedByEco 🙂Jag köper i stort sett allt mitt smink därifrån.

elegantbanan
0

#1 Åh, tack för tipset! Får kolla runt på deras hemsida. :D

[Synnerlig]
0

Nu är det här i och för sig en BB cream, men jag funderar själv på att testa Glow time mineral bb cream Jane Iredale, som har fått bra betyg, täcker bra trots att det är en bb cream och den har många nyanser att välja mellan :) Annars vet jag inte för jag använder typ aldrig foundation själv :P

[Synnerlig]
0

Har du Facebook så gå med i "Veganska skönhetsprodukter", där får man alltid mycket hjälp och tips 🙂

[Synnerlig]
0

Just det, prova också att söka på Youtube på "best Vegan foundation" så kanske du får upp någonting bra 🙂

veggie4every1
2

Jag läste för ett tag sedan att e.l.f nu är helt veganska. De hade ju förut några produkter som inte var det. Läs och googla produkterna först dock för säkerhet skull.

Men hur som helst så är deras studio line väldigt bra tycker jag. Maximum coverage concealer och Flawless finish foundation. Täcker bra och man kan bygga på lager på lager. Nude och sand matchar min hudton perfekt. Jag har aldrig haft bättre, inte ens på den tiden när jag använde clinique. De här håller samma klass för en bråkdel av priset.  Men det är ju också individuellt hur det fungerar.

Dom har också syntetiska makeup borstar som är toppen.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
0

#6 Åh, tack för tips! Då ska jag också kolla upp den 😃

veggie4every1
0

#7 Ja, prova 🙂Jag brukar använda maximum coverage concealer som foundation också till vardags för snabbsminkning. Funkar kanon på mig. Man behöver kanske ett puder för hållbarhet om man har lite oljigare hud eller om det är varmt och fuktigt ute.

Men jag brukar använda den utan puder för det mesta och jag tycker den sitter bra på mig.

Jag gillar även deras studio line mineral lipstick. Nu har de flesta av mina favvofärger utgått, men tur att jag bunkrade upp😛

Väckarklocka

[Synnerlig]
0

#8 Ja, jag vill ju egentligen ha något lite lättare som bara gör min hudton lite mer jämn. Är väldigt blek (har alltid ljusaste färgen på foundation) men har lite lätta rodnader på kinder och näsa. Tack för tips :)

Ja, jag såg deras läppstift men just de färger som jag tyckte såg snyggast ut var ju såklart slut 😛

veggie4every1
0

#9 Jag använder concealern ibland bara fläckvis. Den matchar så bra att jag inte behöver i hela ansiktet om jag inte vill. Ibland tar jag bara på de ställen jag vill täcka och sedan borstar ut överflödet. Klart på en minut🙂

Men jag kanske har tur som matchar färgen till 100% jag vet inte.

Det jag gillar med de här läppstiften är att färgerna är pigmenterade och täckande men ändå inte så starka. Även exempelvis Royal red har en dämpad röd ton som gör att även jag som aldrig passat i rött läppstift kan ha den.  De passar för en naturligare typ av look och det gillar jag. Sitter relativt bra också, om man inte äter eller äter försiktigt 😃. Men för det priset så får man inte klaga ändå.

Väckarklocka

elegantbanan
0

#3 Tyvärr så funkar aldrig BB-creams för mig, men ska ta en titt på märket - de kanske har fler veganska produkter? c:

Är med i facebook-gruppen och har lärt mig massor där, men jag kan tycka att det är svårt att veta vad som är "rätt" och "fel" ibland eftersom det är många där som har delade åsikter om bl.a. IsaDora. Men en blir ju visare för var dag, hehe!

Ska definitivt testa att söka på youtube, tack för alla tips! :D

#6 Jag har testat lite av e.l.f.'s produkter förut, men min hy tycks inte gilla dem särskilt mycket! :c  Dock var ingen av dem en foundation, så jag får kanske ge dem en chans till. Vet du några återförsäljare av dem, eller är det typ amazon som gäller? Tack för tipsen! :D

veggie4every1
0

#11 Jag har alltid skickat efter från elf uk, men nu verkar de ha slutat att skicka till Sverige tyvärr så vitt jag kan se. Tror att de ska finnas också i vissa butiker, men det har jag hittills inte sett.

De finns på Lyko, dyrare dock, men så är det ju ofta i Sverige tyvärr.

http://www.lyko.se/Sok/?query=e.l.f%20flawless%20finish%20foundation#sort=p_buyable+desc%252Crelevance+desc&page=0&tab=tabProduct

Just flawless finish kanske du gillar, den är oilfree och jag tycker den täcker bra. Bäst blir det ju när du använder en bra borste. Men som sagt, det är ju så individuellt hur det funkar.

Väckarklocka