Vegan iFokus

Vegan

Etikett: veganprat
Läst 2019 ggr
[Cookies1994]
2

Vad äter ni till middag?

Vad äter ni till middag idag? :)

(tänkte att man kan svara i den här tråden vad man äter varje dag till middag för att ge varandra inspiration)

[Cookies1994]
1

Tomatsoppa med smak av tacos :)

pyromanen
2

Borlottibönor (egenodlade) stekta i rapsolja ihop med grovhackade mandel, vitlök (egenodlat färsk) och massa persilja (egenodlat) och lite finhackat röd chili (egenodlat). Ett äpple (också från trädgården). Just nu är självhushållarens rikaste tid på året. 😊😊😊

[Trevor_S]
0

tänkte göra burgare på bönor med grönsaker och potatis till  :)

veggie4every1
0

Potatisbullar och marinerad tofu med babyspenatsallad.

Blir det snart, har inte ätit middag ännu🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Persifone
0

Rester från igår: potatismos med tzay (behövde testa tzayen i den nya förpackningen jag hittade igår 😊) och massa sallad och dressing :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Synnerlig]
0

Idag blir det nog färdigköpt mat då jag och mitt gravidillamående inte tillåter mig att äta vad som helst. Så det blir nog ICA's vegetariska (veganska) dumplings.

Paxxie
0

Svampgryta med kikärtor, ris och sallad. :)

[Cookies1994]
0

En liten grönsaksgryta

veggie4every1
1

Ugnsrostade potatisklyftor av vanlig potatis och sötpotatis 50/50. Till det anamma schnitzel, aa:s majonnäs, vitlök och baby spenat sallad.

Väckarklocka

Lina Strindlund
0

Dinkel makaroner, tofu i bitar, champinjoner (från burk), massa krossade tomater, mangocurry (från orientbutik) och oatly iMat. :D 

Allt blandat i en kastrull för minimalt med disk. ;)

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[Synnerlig]
0

Ikväll blir det nog panerad aubergine, kokt potatis och bea

[Cookies1994]
0

Tortellini med en tomatsås blir det till middag idag🙂

WolfLady
0

En gryta bestående av bland annat Fry's "kycklingstrimlor"  med ris och sallad ❤️

oddahviing
0

Quinoa, majs och en sås på råa grönsaker!

'-Headlights on the highway-'

Ominous
0

Idag åt jag potatis med brunsås och oumph's "jerk". Tyckte jerken var för kryddig dock, föredrar den med vitlök :D

I wish I could write as mysterious as a cat

Finkulant
1

Ikväll kommer jag äta enchiladas med hemmagjorda majstortillas. De kommer vara fyllda med majs,böngroddar, tomat, fry's chicken style, havregrädde och tacokrydda( kan varmt rekommendera Santa Maria's ekologiska). Till det ska jag nog bara ha lite avokado, spenat och tomat. :)

[Cookies1994]
0

ikväll tror jag det blir Pommes frites med sås och veganska filer

veggie4every1
0

#16 Vilken fin middag, låter supergott🙂

Jag vet inte riktigt vad det blir till middag i kväll ännu, men det lutar åt någon slags pasta med sås och grönsaker.

Väckarklocka

veggie4every1
1

Det blev hasselbackspotatis med tzayspett och vit kall sås.

Sparar pastan till i morgon när jag behöver en snabbare middag🙂

Väckarklocka

WolfLady
1

Het linssoppa med quinoa - massor med energi och proteiner 😃

Paxxie
0

Idag var jag lat så jag köpte en falafelsallad och gjorde egen vitlökssås till. :)

Atropa
0

grönsaker, glasnudlar och kokosmjölk 😍

pyromanen
3

Soppa på g. Stekte först massa hackat stjälkselleri, persiljerot och lök i rapsolja, sen i med tomater, vitlök, purpurbönor, potatis och borlottibönor. allt är från egen odling 😎

veganärbra
0

lins och böngrya med mos:)

[Cookies1994]
0

Åh blir så hungrig av denna tråd!

Lustgas
1

Igår kväll lagade jag en av mina absoluta favoriträtter: Jordärtskockssoppa med smak av rosmarin. Vart så glad över att jag skulle få äta det att jag dansade runt i köket 😃 (Var extrapris på Coop denna veckan, så man passar ju på…) Till detta "bakade" jag supersnabba glödbröd som vi provade tillsammans med Oatlys PåMackan. Superb 😃 Ikväll har jag dock ingen aning om vad det blir för något att äta.. 🤔

[Cookies1994]
1

Åt chips tidigare idag så är lite mätt… blir bara god broccoli med massa veganost på mums ska dricka lite cola till det (haha jag är inte så nyttig) 😉

-Aida-
1

Dagens lunch blev anammas schnitzel med kokt ris, skurna morötter, paprika och baby spenat och sen såklart beasås.

[Cookies1994]
0

Sojabullar och vegansk rödbetssallad till ^^ kör enkelt men gott

[Synnerlig]
1

Igår åt jag "Vegan rosted pepper pasta" till middag och det blir även min lunch idag 🙂 http://minimalistbaker.com/vegan-roasted-red-pepper-pasta-gf/#_a5y_p=2099867

melodier
0

Röd curry gryta med kokosmjölk, soja strimlor och blandade grönsaker tillsammans med ris. :)

Lustgas
1

I kväll serverade jag min mamma, låtsaspappa och småsyskon på hemmagjorda falafels med vitlökssås på Oatleys iMat fraiche. Mycket uppskattat av den annars icke-veganska familjen 😃

[Synnerlig]
0

Ikväll blev det Oumph, potatisklyftor, bea-sås och sallad till middag 🙂

veggie4every1
0

Kokt potatis, portobello svamp, kall vit sås och tempeh 🙂

Väckarklocka

[Synnerlig]
0

Tacos! 😃 Fast den här gången med kidneybönor som man mosar lite lätt i stekpanna tillsammans med tacokryddor. Sen vill jag tipsa om att ha lite Oatly iMat fraiche i tacosen eller på nachotallriken för det är såååå gott!

Paxxie
0

Gjorde högskoleprovet idag så tyckte jag förtjänade pizza ikväll. 😃

Sashhi
0

Linsfärs med kikärtspasta blir det :-)

Not your mom, not your milk.

Karriaxo
0

Sojabullar, korv och potatis. Pyttipanna med andra ord. :)

veggie4every1
0

Potatisgratäng med smält "ost" vitlök och kryddor (basilika, rosmarin, oregano, musköt, svartpeppar och salt)

Blandsallad till det.

Väckarklocka

-Aida-
0

soppa med nudlar, broccoli, blomkål, skivade morötter och sen skivade färska champinjoner strödda över soppan.

[kanskemenbarakanske]
0

broccolimos med ketchup och bjäst på :p