Vegan iFokus

Vegan

Etikettveganprat
Läst 2269 ggr
[Trevor_S]
4

(v) Dödar djur

Vet inte varför men blir så provocerad av att en pratade om vilka djur hon skjutit som att det var så underbart. Samtidigt tyckte hen inte om skräckfilmer där människor blir skadade. Bryr man sig verkligen om djur när man gillar att döda dem. Hur kan man gå runt och vara så glad och prata så glatt om det. Kan inte sätta mig in i det, skulle aldrig kunna ta något för att döda ett djur, finns inte någon anledning.

[NeferNefer]
3

Nej, jag vet. Jag blir ärligt talat ledsen när folk skryter om vilka djur de har dödat 😢

MissanTissan
3

När jag kollar på skräckfilmer som har djur i sig tänker jag alltid "Om du skadar djuren så svär jag, även om du är skådis och sånt så kommer jag hitta dig!"

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[Trevor_S]
1

Förstår inte varför folk ska döda djur och hur man kan göra det med gott samvete. De enda man skulle kunna förstå är om en person saknar känslor. Hur ska man hantera situationen? Det är en när och kär persons bästa vän.

[Synnerlig]
2

#3 Om det var någon jag kände väl så hade jag sagt till att "Du vet att jag är Vegan och mår dåligt när du pratar om hur du dödat djur, så när du är med mig, kan du undvika det då?" och om personen fortsätter och inte verkar bry sig om hur en mår angående det så ignorerar man det eller säger tack och hej.

[NeferNefer]
2

Säg som det är. "Jag tycker bra om dig och respekterar dig, men jag blir illa berörd när du talar om att döda djur. Kan vi inte tala om andra saker?"

Tyvärr har jag funnit att många köttätare och jägare finner nöje i att beskriva dödande och köttätande extra noga efter att jag har sagt såna saker, eller berätta vilka kötträtter de ska laga när jag hälsar på dem. Gärna följt av skratt åt de egna "roligheterna". Men det visar bara deras omognad och osäkerhet och säger mig att jag ska tillbringa så lite tid som jag kan med dem …

Jag hoppas att den här personen du talar om visar dig den respekten att höra vad du säger och tänkta på det när ni umgås. Det måste ju finnas hur många andra saker som helst att tala om.

[Synnerlig]
1

#5 Exakt. Antingen visar de sig vara omogna jävlar som man ändå vill undvika eller så visar de en respekt och är en bra vän.

-Aida-
1

Jag blir inte heller glad av att höra sånt, vi har jägare i familjen så odm skjuter djur i skogen och äter osv, tyvärr får man höra en del om det också.
Håller med ovan kommentarer, säg som du känner annars kan ju inte personen veta de.

[NeferNefer]
1

#6: Precis. 👍Det jobbiga är när det inte är ens egen vän, utan en kär persons, som i det här fallet. Då kan vi bara undvika personen så gott det går, men förmodligen inte helt … 😓