Förändring av vegan kost
19/12-2014 skapade jag en tråd här för att få tips om en fettrik Vegan kost pga min specialkost, jag har inte alltid varit jätte duktig med att äta riktig mat, ibland har de blivit ersatt med en massa bär eller frukter istället eller sallad från ica med avocado och jordnötter men att utesluta kött innebar en förändring långsiktigt i min sjukdom på överaktiv sköldkörtel.
Denna sjukdom innebar att jag inte skulle kunna öka i vikt, jag stannde i växten i två år och gick på kostersättning från apoteket, detta bröt ut i tredje klass, jag stannade på 160 cm och 40-42 kilo pendlade jag upp och ner, ibland på 37 kilo, snabbt va jag tvungen att gå upp till 40 kg igen, de innebar också att min kropp tycker mer om att bryta ner mina muskler än att bygga dom, min kropp kunde inte bygga på fett som den skulle, min kost måste vara energi rik för att kunna hålla vikten och hålla energin uppe för att den ska orka med dagen och orka hålla sig varm, konstant fryser jag och har lätt för att råka ut för brist på vitaminer och ämnen.
Med Vegan kost som jag har gått på sen dess så upptäckte jag faktiskt förra månaden att jag ökat i vikt med hela 10 kilo och bara pendlat mellan 50 till 47 kilo, jag blev värsta chockad och fattade inte vad som hänt, detta var omöjligt med en kött kost, nu när jag sett att jag under en månads tid kan hålla vikten mer än vad som är normalt för mig, har jag börjat med yoga för att stärka musklerna, de kommer nog inte gå att bygga på dom men man kan alltid hoppas, jag känner mig optimistisk att en dag inte se ut som ett benrangel! 😃
Åh grattis!!! Bra att du hittat ett sätt att få din kropp att hålla vikten :D Älskar sånnahär historier om hur vegankost förändrat andra till det bättre på olika sätt
Tack! tycker de är så himla intressant hur vegansk kost kan förbättra hälsan på så många sätt men trodde aldrig på en miljon år att de skulle hända mig! 😍
If Not You, Who? If Not Now, When?