Vegan iFokus

Vegan

Etikettdjurrätt
Läst 1630 ggr
[Synnerlig]
7

Djurfabriken

Djurrättsalliansen har varit på svenska gårdar, även ekologiska gårdar, och tagit reda på hur djuren har det. Det är gårdar som följer de lagar och riktlinjer som finns. Vi får också veta hur djuren på gårdarna fungerar. Det finns mycket att lära.

För er som inte vill se otäcka bilder eller videos så kan jag berätta att det finns några rörliga bilder (gif) och inga videos, och vill ni inte se dem så går det att scrolla förbi dem innan ni hinner se något. Det är dock inga skandalbilder utan det är som sagt efter de lagar och riktlinjer som finns (även om jag tycker att det borde förbjudas). Annars är det bara tecknade bilder och för övrigt mycket intressant läsning som jag tycker att alla borde läsa.

http://djurfabriken.se/index

veggie4every1
3

Stackars älskade djur💔

Vilket toppenjobb djurrättsalliansen har gjort och hur starkt av de här människorna som varit med. Det här kan inte ha varit lätt att vara med om, men de satte sig själva åt sidan och gjorde det för djuren. All respekt🌺

Hur man än utnyttjar och dödar en annan individ så blir det inte rätt eller vackert och detta är vårt förstklassiga berömda djurskydd när det fungerar som det ska.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Atropa
0

Såg filmen djurskyddsfabriken gjort och grät som aldrig förr. Det jag undrar är hur detta kan vara lagligt när det går emot alla regler och bestämmelser vi har inom djurskydd och vi däremot har bevis på det tragiska som sker?! Hur kan industrin gå runt regelverket och dessutom komma undan med falsk marknadsföring vilket också är olagligt? Alltså…:( vet inte vart jag ska ta vägen känner mig så maktlös

-Aida-
0

Grejen är ju att det är olagligt men att alla blundar för det, dom vill ju ha sitt bacon och stekar.
Det är inte lönsamt att låta alla djuren leva ett värdigt liv, billigare om dom lever i skit och plågas varje dag.
Tyvärr är våran verklighet en mardröm, jag mår dåligt av synen på kött och önskar det fanns ett sätt man kan rädda djuren på precis NU denna sekund.
Ingen ska behöva plågas på de viset enbart på grund av pengar, jag blir arg när kor kallas nötkreatur eller när jag ser bekanta på FB skriva att dom har köpt grisar som dom sen ska slakta till jul, nej fy f****n säger jag bara.
Jag vet också om en ny byggnad som håller på att byggas upp i stockholm för att testa på djur och inget kan stoppa dom från att bygga den..

Skorpion76
0

Det där är verkligen hemskt!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Synnerlig]
1

#4 Ja, det är det verkligen och det är så det ser ut 😕 Det positiva är att det inte är hopplöst, vi kan alla göra någonting åt detta och det är att sluta stötta djurindustrin. Go Vegan 👍

Skorpion76
0

Om jag hade en egen gård skulle mina djur få gå ute. Grisarna skulle få rulla sig i gyttja och verkligen grisa ner sig. Korna skulle få gå ute och beta färskt friskt gräs.

[Synnerlig]
0

#6 Härligt det låter 🙂 Det finns faktiskt redan en svensk djurfristad på Gotland som heter just Gotlands Djurfristad och de är alltid i behov av donationer för att deras djur som har räddats från slakt ska kunna ha det så bra som möjligt. Där får grisarna böka och rulla runt i gyttja och korna och fåren får gå ute och beta resten av deras liv. Har du Facebook så kan du gärna kolla in dem där🙂

Skorpion76
0

Jag vet inte om det är skillnad på smaken på köttet från grisar som har fått gå ute, men det skulle kännas bättre att äta kött ifrån grisar och kor som har fått gå ute, beta gräs , rulla sig i gyttja och verkligen få vara glada hela sina liv. Hur skulle det till exempel kännas att föda upp tanter och farbröder på fabrik? Vi skulle mata dem med hormonkost så att de skulle få riktigt maffiga kroppar.  Sedan skulle vi rycka dem i nackskinnet och klubba ihjäl dem   När de förstod vad som väntade skulle de skrika av fasa, men det skulle ingen bry sig om. Självklart vill ingen tänka så. De flesta av oss svettas blod vid blotta tanken, men det är j faktiskt så vi behandlar våra släktingar (läs djuren).

[Synnerlig]
4

#8 Jaha, jag antog att du inte ville döda djur.

Jag gillar inte riktigt när folk tror att det är mer okej att ta någons liv bara för att den har haft ett bra liv + att djuren blir dödade på samma sätt som djur som inte har haft ett trevligt liv innan.

Som jag hörde någon jämföra detta, men minns tyvärr inte exakt i ord, men ungefär såhär: "Du är en man som tar med en tjej på en dejt, du ger henne blommor, du bjuder henne på god mat, ni kommer hem till dig och kanske kollar på en romantisk film ihop, du berättar för henne hur mycket du tycker om henne, du behandlar henne som en prinsessa. Sen drogar du henne och våldtar henne. Men eftersom att hon haft en trevlig dejt där hon fått allt hon velat ha och du varit snäll mot henne + att hon blev drogad så är det ju humant och alltså helt okej."

Hoppas du förstår hur jag menar.

Jag märker dock att du någonstans inom dig vet att det är fel när du beskriver hur det hade varit om vi var i djurens situation. Det kanske bor en liten Vegan inom dig redo att komma ut 😃

Skorpion76
0

Nja, Vegan och Vegan. Jag skulle inte vilja rata kött helt och hållet, men om jag äter kött skulle det kännas bättre om jag visste att djuen som köttet kom ifrån hade haft det bra.  Det kusliga är at det inte bara är när djuren ska slaktas som de behandlas illa. Jag har sett ett reportage om hur smågrisarna behandlas när de ska kastreras. De rycks upp i bakklövarna och bärs skrikande bort till den plats där ingreppet ska göras. Ingen bryr sig om hur mycket grisarna skriker och sedan utförs ingreppet utan bedövning till råga på allt!

Hur många på den här sajten äter godis? Inte ens där kommer de stackars djuren undan. Jag har hört någonstans att gelatingodis är gjort på gris- eller kotarmar.  Bläh!

elegantbanan
1

Vilken pedagogisk och bra sida! Tack för att du delar!

melancholy were the sounds on a winter's night.

[Synnerlig]
2

#10 Jag förstår inte varför du inte skulle vilja rata kött helt och hållet när du själv sitter och berättar hur hemskt det är. Varför skulle du vilja äta dessa oskyldiga själar? 😕

Jag tror att många här äter godis, men som Vegan så äter man inte godis som innehåller gelatin, mjölk, ägg, löss eller bivax 🙂 Finns som tur är hur mycket veganskt godis som helst och även en massa vanligt godis i vanliga affärer som råkar vara veganska 👍

[Synnerlig]
2

#11 Visst är sidan bra! Ingen orsak, tycker att alla borde ta del av denna sida.

Atropa
0

15 § Fixeringsanordningar för svin får inte användas annat än
tillfälligtvis.

10 § Nötkreatur som hålls för mjölkproduktion och som är äldre
än sex månader skall sommartid hållas på bete.

11 §

Andra nötkreatur än sådana som hålls för mjölkproduktion

skall sommartid hållas på bete eller på annat sätt ges

tillfälle att vistas ute.

16 §

Boxar för svin och för kalvar upp till en månads ålder

skall vara försedda med strö av halm eller annat jämförbart

material.

MED MERA… förstår inte vad felet är. regler och lagar finns mitt framför näsan men ändå finns det inget som kan få detta att stoppas. vad är det som ligger och hindrar? har även varit i kontakt med personerna som gjort filmen och dom säger att det i stort sett inte finns något att göra men ändå så ser jag tydliga lagar som denna video klart och tydligt har brister på.

vendelay
5

#10 Om du äter kött (och alla animaliska produkter) bidrar du ju till att det fortsätter. Om du vet hur hemskt det är, inte bara slakten, utan hela livet för dem, varför vill du då äta dem? Varför skriver du hur hemskt det är när du inte vill göra något åt det? Jag är genuint nyfiken.

Och bra av Synnerlig att lägga upp länken och komma med många bra tankar!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤