Vegan iFokus

Vegan

Etiketter: föreläsningvideo
Läst 2025 ggr
veggie4every1
0

Tips som förhindrar att du svimmar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De här tipsen är värda att prova om man känner sig svimfärdig.

Jag har svimmat två gånger i mitt liv och det skulle ha varit hjälpsamt om jag haft ett knep att ta till. Det är över 30 år sedan och jag förväntar inte att svimma igen, men vem vet😉

Har du svimmat någon gång?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

-Aida-
0

Tycker de va lite konstiga knep i videon, aldrig hört om de förut men varför inte prova.
Har varit nära flertal gånger och svimmade en gång under en praktik men jag vaknade igen efter jag hörde ett högt skramlande ljud, de visade sig att jag föll på en metall låda typ tre gånger, hade ingen känsel men de kom efter en stund.
När jag är nära på att svimma så hukar jag mig ner mot golvet och ställer mig på knäna och huvudet ner mot golvet i armarna och tar djupa andetag, de hjälper att hålla sig låg och höga knän eller ben så man ökar flödet till hjärnan.

Persifone
1

Intressant! Jag har svimmat ett fåtal gånger men kan bli yr om jag är under mycket stress och samtidigt dricker dåligt. Ska ta med mig dessa tipsen :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Trevor_S]
0

Låter lite som ett felaktigt webb-rykte som att man skulle hosta igenom en hjärtinfarkt. Men vem vet.

Persifone
0

Har hört några av tipsen innan. Att du ska spänna armarna och/eller benen har med att muskelpumpen då går igång och ökar det venösa återflödet vilket minskar risken för att  svimma. Kan läsas om till exempel här: 1177 🙂

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

veggie4every1
0

#3 Jamen hoppas att ingen med hjärtinfarkt gick på det där. Så klart att man bör kontakta läkare, ringa ambulans, om man får en hjärtinfarkt. Tänk om det var så enkelt botat som att hosta… Men en del personer kan ha ofarliga oregelbundna hjärtslag ibland och då kan det hjälpa om man hostar. Ryktet kanske kommer från det.

Man har ju inget att förlora på att prova knepen tänker jag. När jag svimmade första gången så var det i en fullproppad tunnelbanevagn där man stod typ på varandra. Så jag kunde inte sätta mig heller och det hade ju varit bra att veta något annat knep. Svimmade ett par gånger den gången innan jag kvicknade till.

Andra gången känns det som att jag hade tur ändå. Svimmade utan förvarning halvvägs nedför en trappa och ramlade på asfalten nedanför. Det lustiga var att jag fick inte en skråma eller blåmärke och ändå vaknade jag med ansiktet på asfalten, jag minns att det kändes mjukt. Jättekonstigt…🤔

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka