Veganisera.
Tips på maträtters recept ni skulle vilja se veganizeras?
Lasange!!!
Spännande, har några veganska recept med ingredienser som finns i vanliga matvarubutik. 😃
Macarons. Sist jag letade hittade jag inget recept som jag tycker verkar bra. Marängen ska ju vara krispiga och lite lätt gooey på insidan och så fyllning emellan. Men jag antar att det blir svårt.
Macarons är ingen maträtt, men ska försöka inkludera ändå. :D
Ni får tipsa på mer än en maträtt också. No limit. :P
Boeuf Bourguignon! Jag saknar aldrig kött men ibland saknar jag denna gryta. Jag har dock aldrig testat att göra den vegansk men du får ju gärna göra det så kanske jag snor ditt recept 😃
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Hahaha, oj missade att det var maträtt. Jag tänker bara på sötsaker just nu 😊 Annars håller jag med #6, Boeuf Bourguignon var något min mamma brukade laga förut och det var en favorit. Annars kommer jag inte på något just nu som jag saknar och det mesta går att veganisera lätt tycker jag 👍
Schnitzel, hälsar min sambo 😃
Recept kommer strax efter jul. :D Fortsätt att önska. :D
Dessa enchiladas! Jag brukade göra dem vegetariska med qournbitar förut men har inte testat de veganska.
Finns bara två saker jag verkligen saknar: Gräddfil till midsommar (oatlys naturella yoghurt testade jag i somras, funkade sådär) och Kalles röda kaviar. Mycket viktigt att det är just Kalles röda, sådär lagom salt, utan dill (som det är i tångkaviaren) och ingen rökig smak. Var en väldigt kräsen kaviar-beroende när den tiden begav sig. 😇 Och sojafri korv stroganoff, är det möjligt måntro?
Och apropå sötsaker, vegansk creme brulé kanske? 🙂
Jättekul initiativ för övrigt 😃
#3: Provat med kikärtsspad? Har inte experimenterat själv med detta, men tänker rent spotant att det känns som liknande koncept?
#13 Har du testat Oatley iFraiche? Den äter jag som gräddfil, till exempelvis tacos, tycker det funkar jättebra! Vet att andra rekommenderar sour supreme men den har jag inte själv hunnit smaka :)
Ska försöka få med allt. Tar lite tid. Men planerar redan nu och har massor av smarriga recept även inplanerade sedan tidigare. :)
#15 Så spännande 😃
remouladsås å fiskpinnar :D
#13 När jag har gjort kikärtsmaränger så blev de ju väldigt krispiga och inte sådär sega inuti så jag vet inte hur det skulle funka till macarons :P
#14 Ja, jag har provat den, men tycker att den har en för tydlig smak av havre för att passa som substitut för gräddfil. Vill ha den mer åt det surare hållet. Däremot funkar den rätt bra I matlagning :) Sour supreme har inte jag heller provat faktiskt :P
Åh, förresten! Köttfärslimpa hade jag velat prova!
If Not You, Who? If Not Now, When?