Rösta nej till korv och bacon!
"Ut med korv och bacon från frukostbuffén. Det beslutet har en av landets hotellkedjor tagit. Miljön och gästernas hälsa är motivet och i frukostmatsalen i Umeå var reaktionerna blandade."
Nej-sidan leder, in och rösta så vi drar ifrån ännu mer…👍
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/inget-bacon-till-frukosten
Nu leder ja-sidan 🙂
Jo, ha,ha jag kommer nog vara rätt trött på jobbet i morgon 🤦♂️
#4 Vad innebär det? Kommer de faktiskt sluta med det?
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#5 Det beslutet är redan taget att de kommer att sluta med det. Omröstningen var väl mer att se var folk ställer sig i frågan.
Det här beslutet är ingen seger för djuren förstås för det mycket troliga är väl att de fortsätter att servera ägg och kalvmat, men ibland får man ta tillvara på de små ljusglimtarna och jag blir alltid barnsligt glad när inte "köttsidan" vinner en omröstning…😃
#7 Nej, självklart ingen seger men ändå kul 😃
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#6 I love you! :) Håller med, man ska vara barnsligt glad när det går åt rätt håll för djuren. ;)
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.
Det togs bort och nu är det tillbaka igen:
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#11 Dom lyssnade på sina kunder då dom tappade en massa bokningar. Det är kunderna som bestämmer.
#12 Ja, så är det och de var väl oroliga för att förlora pengar. Kunder och konsumenter har makten.
Man blir bara så besviken på människor. Jag menar man kan ju äta bacon och korv hela dagarna annars, är det så farligt om man inte får det serverat till frukosten de gånger man bor på hotell?
Men tydligen är det inte så viktigt med klimathotet när det gäller att offra bacon och korv en enstaka hotellfrukost, när man inte ens kan ge upp det så ser man hur mycket miljön betyder för vissa…😟
Det är ju ett val man själv måste kunna få bestämma. Att tvinga någon till en annan kost leder bara till bråk.
#14 Det här kan man väl dock inte se som att tvinga någon till en annan kost. Det handlade ju endast om att avstå från korv och bacon till frukost när man bor på hotellet.
Det var ju inte så att de skulle tvingas att äta en vegansk frukost (ve och fasa) utan en hel del andra animalier fanns alldeles säkert tillgängliga.
Vill man ha en icke-animalisk frukost har man dock sällan lyxen att välja, då tvingas man ibland leva på ett par frallor typ till hotellfrukost. Visst har det gått framåt och många hotell erbjuder bra vegansk frukost, men det är fortfarande ingen självklarhet.
Jag tycker det är bottendåligt och väldigt själviskt av vuxna tänkande människor att tvinga fram ett ändrat beslut. De borde ha tyckt att detta var ett bra beslut för miljön och ställt sig bakom det. Det var en sådan oerhörd liten "uppoffring" som krävdes av hotellgästerna, men inte ens det lilla kunde man ge.
#15 Hotellet har ju inte frågat sina kunder vad dom vill ha eller hur? Tar man bort något som hotellgäster betalar för så kommer dom leta upp ett annat hotell och man förlorar ekonomisk på det och tvingas tillslut att sälja. Kunderna styr så är det även om man inte gillar det, är säker på att du med väljer ett hotell som har en vegansk frukost än ett hotell med korv och bacon.
#16 Jag förstår förstås att hotellet är ett företag som är intresserad av kundernas pengar och rättar sig därefter, även om jag tycker att man kunde stått på sig lite.
Jag tycker dock att det är bottendåligt av hotellgästerna att inte kunna "offra" korv och bacon för miljön de gånger de bor på hotell.
Hotellet borde inte ha behövt ändra sitt beslut, det borde inte vara ett jätteproblem att avstå från bacon och korv för miljön skull de gånger man bor på hotell. Det antog väl förmodligen hotellets ledning också när de tog beslutet. Men så blev det inte.
#17 Det är folks val och det får man respektera att dom vill ha sin korv och bacon till frukost. Hotellet kunde ju givetvis ha fortsatt på sin linje om välja ett grönare alternativ och struntat i kritiken men till en kostnad av att tvingas sälja. I Norge som detta hotell har sitt ursprung serveras det rökt lax och sill till frukost på många hotell vilket känns konstigt men gästerna tycks gilla det.
#19 Är ju det som skapar konflikter mellan vegan vs köttätare det blir ju bara ett ställningskrig och arga kommentarer.
#20 Jag respekterar inte handlingar som dödar och utnyttjar andra individer. När icke-veganer förstår att veganer inte behöver respektera handlingar som dödar och utnyttjar andra så blir det inga konflikter gällande det🙂
#20 Jag önskar verkligen att icke-veganer kunde förstå att vi inte vill respektera handlingar som går ut på att miljontals med djur dödas varje dag för att några tycker sig ha "rätten" att äta dem. Vi säger inte det för att vi vill bråka med icke-veganer, vi säger det för att det är så det är. Det borde inte finnas någon rättighet att döda oskyldiga individer när man inte ens behöver det.
If Not You, Who? If Not Now, When?