Vegan iFokus

Vegan

Etikettmatprodukter
Läst 6995 ggr
[klarabastin]
4

Vegangodis

Många som vill gå över till ett liv fritt från lidande djur oroar sig ofta för att ge upp smågodis. 

Vegokoll är en superbra hemsida som listar jättemånga godisar som är veganska! Har ni några fler så kommentera gärna!🙂

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
vendelay
0

Det var faktiskt något jag oroade mig över pinsamt mycket innan jag blev Vegan men så hittade jag den listan och blev sååå glad! ☺️😃 Mina absoluta favoritchips - Paprikapringles - är märkta med en vegan-symbol så dem rekommenderar jag att ni smakar om ni inte redan gjort det 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Synnerlig]
0

Gillar man chips och dipp så är den här sidan bra. Den har bilder på allt så det blir lätt att hitta i affären 👍 http://www.pintomagasin.se/festen-raddad-%E2%80%93-pinto-listar-veganska-chips

thenewbreed
1

ååh super tack! 

Ja tyvärr, är man sockerberoende är det ju sjukt svårt och jobbigt att ge upp all skitmat som vi blandkostare äter. Är ju socker tillsatt i typ varenda produkt. Men om det finns något litet bara.. då är jag nöjd hihi.

Medarbetare på bildredigering! :)

[klarabastin]
0

#5 Socker måste man ju dock ha för att hjärnan och kroppen ska orka. Precis som kolhydrater. Folk värkar vara rädda för mat..😂

Sen är det ju en helt annan sak om man äter för mycket av något..😉

[Synnerlig]
0

#5 Jag är en riktig godisgris och det var väl det som nästan hindrade mig från att bli Vegan. Men att djuren skulle få leva var viktigare för mig än godis i slutändan. Men sen fick jag ju veta att det fanns en massa godis och kakor osv som råkar vara veganskt så snygg och smärt blev man ju inte, haha 😛

Sen finns det ju också bra (naturligt) och dåligt (processat) socker 😛

[klarabastin]
0

#7  "Sen finns det ju också bra (naturligt) och dåligt (processat) socker "

Exakt!😃 Vissa av mina kompisar är rädda för frukt HAHAHAHAHAH

vendelay
0

#8 När jag var mindre, kanske 10 år, sa min tandläkare till min mamma att frukt inte var bra att äta, lika farligt som godis. Dåligt att säga tycker jag, för det tog flera år innan jag vågade börja äta frukt igen 😕

thenewbreed
0

#6 hehe såklart. Allt behövs i lagom mängd. Men det är överdrivet mycket onödigt socker i alla livsmedel. 

Jag äter alt jag kan hitta i princip, jag är riktigt onyttig. Men om jag ändå ska bli Vegan kan jag ju lika gärna bli någorlunda nyttig samtidigt! Alltså äta mer lagom av allt :)

Medarbetare på bildredigering! :)

[Synnerlig]
1

#10 Så tänkte ju jag när jag blev Vegan och inte visste att det fanns så mycket gott att äta att "aja, då kanske det är min chans att bli snygg och smal då?" men så självklart fick man reda på hur mycket gott det fortfarande fanns att äta som Vegan 😕

vendelay
3

#11 Då får du väl vara tjock och snygg istället! Smalt är inte detsamma som snyggt, du är fin precis som du är. Är en tjock Vegan själv, och ganska bekväm i min kropp 😃

[Synnerlig]
1

#12 Nej jag vet ju det såklart. Är rätt så snygg ändå om man får säga så själv 😂 Jo, men jag är också bekväm i min kropp. Jag vill bara vara så hälsosam och snäll mot min kropp som möjligt, that's all 🙂

[V3g4Life]
0

IKEA's gräddfil o lök-chips är veganska också. 😃 Did not believe it, men när jag läste och kontaktade dem så stämde det. wohoo

[klarabastin]
1

#14😍

Lustgas
0

Hah, innan jag blev vegan så köpte jag typ allting veganskt själ (men åt animaliskt när ajg blev bjuden), förutom just choklad och kakor. Så himla lycklig när jag allt eftersom upptäckt att det finns förvånansvärt mycket onyttigt som ändå är veganskt 😃 Fick just reda på att chokladpulver också är veganskt, vilket överaskade mig ganska mycket, så är redigt sugen på oboy nu, trots att jag egentligen inte är speciellt förtjust i det 🤪 Sedan är jag egentligen en persiodare, som i vissa perioder inte alls är sugen på något onyttigt (nu till exempel!) och sedan har perioder när jag proppar i mig allt möjligt skit - och då äter jag riktigt mycket också. O.o

[klarabastin]
0

#16 Marabous chokladkakor (mörk choklad) är veganska!! Jag typ svimmade när jag läste innehållsförteckningen och googlade😍

[Synnerlig]
0

ICA basic chocolate chip cookies är också veganska, eller i alla fall sist jag kollade 🙂 och gillar man punchrullar/dammsugare så är ICAs egna punchrullar veganska. Delicato-bollarna är veganska.

[rumelle]
0

Det här är ju farligt! Jag hade hoppats ett det skulle bli svårt att hitta godsaker när jag blev Vegan, för jag behöver fläska av mig några kilon. Men det går ju att få tag på både det ena och det andra i den hålan i skogen jag bor i. Attans också! 😂

Lustgas
0

#18 Är de?!??!?! ICAS DAMMSUGARE NÄSTA ❤️

#17 Jag vet, upptäckte också det för bara några veckor sedan! blev så himla överraskad!