Vegan iFokus

Vegan

Etikett: off-topic
Läst 1402 ggr
Froakie
0

Vad har du ätit idag, vegan?

Som rubriken säger, vad har du ätit idag för vegansk mat?

Lägg gärna ut bilder så man blir inspirerad!

Själv har jag inte något direkt inspirerande bild då jag enbart har ätit en sak idag, vilket jag gör nu. Ris och chilisås, inte direkt så fancyschmancy, men det blir det aldrig riktigt på existensminimum 😛

"time will never be golden when it rains so hard..."

Lilolizeit
1

Ätit en kikärtsgryta med jordnötssmör. Mums!

Tyvärr har jag ingen bild då den sen länge är uppäten. ^^

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Froakie
0

#1 Kikärtsgryta med jordnötssmör? Låter spännande, har du jordnötssmöret i grytan eller vid sidan om?

Underbart gulligt litet djur du har på din sida för övrigt! 😍

Lilolizeit
2

Jag har det i grytan. :)

Lök, krossade tomater, kikärter, purjolök och en sked jordnötssmör som får koka ihop lite.. Å kryddor såklart, typ chili, paprikapulver och oregano..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[rumelle]
1

En avokado med örtsalt och ett glas havredryck blev det till frukost.

Froakie
0

#4 Mums, jag får mina pengar idag och ska snart till affären och handla lite avokado. Blev sugen nu!

[klarabastin]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta åt jag igår!

Froakie
0

Hummus och rotfruks pommmes?

Jag har inte ätit något idag, men senare tänkte jag göra en gryta med abergin, curry och vegobitar med paprika och pasta.

vendelay
0

Igår åt jag champinjonsoppa och till lunch idag åt jag fajitas-lasagne 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[sofia95]1
0

Till frukost åt jag havregrynsgröt med äpple, russin och havremjölk. Till lunch blev jag bjuden på jordärtskockssoppa med bröd och hummus och nu ikväll har jag ätit rostade rotfrukter med ärthummus. Mycket hummus, men det är ju så gott!:D

IngaTrnqvist
1

Jag äter chokladbollssmet..

Till middag blev det soppa på diverse rotfrukter och grönsaker som fanns hemma.

[rumelle]
0

Igår blev det grönsakssoppa och tekakor till middag. Nu äter jag äpple, banan och physalis till frukost.

Persifone
0

Jag har precis gjort min första korvstroganoff. Gjorde utefter recept på Vegania.net :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

oddahviing
0

Idag har jag ätit honungsmelon, bananer, kiwis och sötpotatis chips med spenat och en rå sås med kokosmjölk som bas! Hade en sked jordnötssmör också och en halv avokado.

'-Headlights on the highway-'

vendelay
0

Vilka mumsiga rätter ni äter! Kikärtsgrytan med jordnötssmör (#1) låter ju otrolig! Chokladbollssmeten (#10) låter inte heller helt fel 😃 #13 Din mat verkar ju supergod och enkel 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

oddahviing
0

#14 Haha ja min mat är jätte enkel, tycker det är så tråkigt att laga mat x'D Men jag tycker om all min frukt! <3

'-Headlights on the highway-'