Vegan iFokus

Vegan

Etikettmatprodukter
Läst 1709 ggr
Wowy
1

Plamil chokladkräm

Idag när jag var och handlade fick jag syn på Plamil chokladkräm på en hylla. Eftersom jag brukar köpa choklad av samma märke tog jag ner burken och kollade ingredienserna. Palmoljan var ekologisk. :) Och krämen var vegansk. Blev sugen på att testa den någon gång, har någon annan gjort det eller har ni förslag på andra veganska chokladkrämer?

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

veggie4every1
0

Jag har aldrig sett den, låter smaskens😛

Bara nötkräm att föreslå, men det vet du säkert redan och det är ju inte heller chokladkräm😟😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

IngaTrnqvist
0

Provade den men tyckte den var lite torr och besk, ingenting jag kommer köpa igen tyvärr.

Ninja99
0

Provade den för några år sedan, blev tyvärr väldigt besviken, hade hoppats på något liknande Nutella eller dyl. produkter, fast med choklad då. Den var lite hård och torr har jag för mig och ingen god smak heller, minns att det tog evigheter att äta upp den = inte normalt för en chokladkräm i mitt hus. 😝 Så precis som #2 skrev, det är tyvärr inget jag kommer köpa igen. Har tyvärr inget annat tips på ch-kräm. Alpros chokladpudding är rätt god, men det är ju inte kräm.. så tyvärr kan jag inte tipsa om någon bättre sort.

Paxxie
0

Jag har inte provat den själv men har hört att den ska vara ganska god om man mixar den med nöt-creme, så det kanske är värt att prova om man tycker den är tråkig som den är. :)

Wowy
0

Är det någon som vet någon smaskig nötcreme, då?

vendelay
0

Jag har testat att göra egen (>detta recept<). Den smakar INTE nutella utan har en mer "vuxen" smak, absolut inte i närheten så söt och krämig som nutella är. Den var god att ha på smörgås, men jag var tvungen att ha i tre-fyra gånger så mycket socker som det står i receptet för att jag skulle gilla det.

Det finns en> jordnötskräm med chokladsmak< från Urtekram. Den är också okej men fortfarande inte söt som jag skulle vilja att den var. Jag brukar bara köpa den om den är på extrapris och kostar typ 10kr.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

IngaTrnqvist
0

#6 Hur mycket socker hade du i den? (hur mycket är en knivsudd, haha?) 
Har funderat på att göra den, men vill ju att det ska bli bra.. :/

vendelay
0

#7 En knivsudd är nog en "nypa", jag tror att jag hade i kanske en matsked för jag älskar vaniljpulver.
Jag hade kanske i 4-6 dl florsocker (herregud döm mig inte, jag vet hur onyttig jag är haha) och då blev det okej. 

Det bästa är att göra som receptet och smaka av, och därefter ha i mer och du tycker att det behövs. Ha inte i för mycket på en gång!

Wowy
0

Tack för tipsen, vendelay! Ska prövas när tillfälle ges. 🙂

vendelay
0

#9 Säg gärna vad du tyckte om du testar att göra receptet. Om du har något tips på hur en kan göra den sötare eller liknande. 🙂

Ninja99
0

#5 det här är den bästa nötcremen tycker jag, naturliga ingredienser, inte en massa skräp i som tillsatser och en klassiker: http://www.notcreme.se/ask.html 😋

Wowy
0

#11 Den låter god! Tack.