Recept på sallad sökes
Jag är så himla sugen på sallad men har ingen aning om vad jag vill ha i eller vad som passar till vad. Har ni några bra tips?
Jag gillar det mesta, men speciellt lite somriga smaker som typ jordgubbar eller vattenmelon och nötter eller frön. Om ni har tips på en god dressing (utan majonnäs, usch!) så får ni gärna berätta det också 🙂
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Blanda olivolja med dijonsenap o massa vitlök. Häll över nykokt varm o skivad potatis. Tillsätt samma mängd kikärtor, rör runt, tillsätt sedan skivad rödlök o massvis av hackad bladpersilja.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#1 Låter väldigt intressant! Tänkte inte ens på att ha i potatis. Tusen tack för tipset!!
Kung markattas marinerade tofu är supergod som rå i sallad😃
#3 Hm, jag tror inte att rå tofu är något för mig men tack ändå haha 😃🤗
#4 Åh men den marinerade är ju jättegod rå :) Jag brukar ha den med vitlök- och basilikasmak i sallad eller i en baguette tillsammans med en massa goda grönsaker och hummus :D
#5 Hur är konsistensen? De få gånger jag äter tofu steker jag den i små, små bitar så det blir ganska stenhårda 🤐
#6 Den är ju mjuk när den är rå, men smaka en liten bit så får du se. Men välj den marinerade från kung markatta då, de andra är nog inte lika goda om man inte marinerar de själv först.
Ett tips om du gillar knaprig tofu är att hyvla den med osthyveln och steka. Med lite salt och rökarom så har du tofubacon😉
#7 Vi får se om jag testar det 😞
Tack för tipset :)
If Not You, Who? If Not Now, When?