Vegansk soygurt pÄ Lidl?
Hejhopp! đ
HÀromdagen nÀr jag och sambon var pÄ Lidl och handlade sÄ hittade vi det hÀr. Verkar vara helt vegansk nÀr man lÀser innehÄllsförteckningen men blev osÀker dÄ det lÀngst ner stÄr "yoghurtkulturer". Det finns ingen "vegan-certifiering" pÄ förpackningen heller. Har googlat lite och vad jag förstÄr det som sÄ finns det bÄde animaliska och veganska yoghurtkulturer?
Men iaf, jag tĂ€nkte att nĂ„gon hĂ€r kanske har lite bĂ€ttre koll och kan informera en förvirrad tjej đ€đ
Nu Àr jag inte sÀker, men som jag förstÄtt det Àr det bakterier bara. Skulle de innehÄlla mjölk skulle de ju sjÀlvklart framgÄ rÀtt tydligt :)
Sett vÀldigt mÄnga rekommendera den och tycker sjÀlv den Àr vÀldigt god! Speciellt persika!
I wish I could write as mysterious as a cat
Jag vet inte, men vill tipsa om att maila till de som tillverkar den! đ
Var snĂ€ll mot alla - bli vegan â€
Tack för svar! :) Jo förhoppningsvis sÄ borde det ju framgÄ pÄ förpackningen om den innehÄller nÄt animaliskt..
Jo, brukar slĂ€nga ivĂ€g ett mail till företagen och frĂ„ga, men hittar dock inga kontaktuppgifter till Milbona som Ă€r tillverkaren. đ€ Kanske kan maila Lidl och frĂ„ga. đ
TÀnkte att jag kunde uppdatera hÀr i trÄden att jag nu har fÄtt svar frÄn Lidl!
SÄhÀr löd svaret:
"Tack för din frÄga!
Vi uppskattar att du intresserar dig för vÄra produkter. Det hjÀlper oss i vÄrt arbete att stÀndigt utvecklas.
VÄr Sojagurt frÄn Milbona Àr helt vegansk och innehÄller en veganskt anpassad yoghurt kultur.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Med vÀnlig hÀlsning
Jens Pettersson
Lidl Kundenmanagment Inköp"
⊠SĂ„ det Ă€r ju toppen, ska definitivt köpa denna soygurten nĂ€sta gĂ„ng jag Ă€r pĂ„ Lidl đđ
#4 Tack för att du delade med dig! Vad roligt att den Ă€r vegansk đ
Var snĂ€ll mot alla - bli vegan â€
If Not You, Who? If Not Now, When?