Vegan iFokus

Vegan

Etiketter: frÄgortips
LĂ€st 2492 ggr
Vegamaze
0

Vegansk soygurt pÄ Lidl?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hejhopp! đŸ™‚

HĂ€romdagen nĂ€r jag och sambon var pĂ„ Lidl och handlade sĂ„ hittade vi det hĂ€r. Verkar vara helt vegansk nĂ€r man lĂ€ser innehĂ„llsförteckningen men blev osĂ€ker dĂ„ det lĂ€ngst ner stĂ„r "yoghurtkulturer". Det finns ingen "vegan-certifiering" pĂ„ förpackningen heller.  Har googlat lite och vad jag förstĂ„r det som sĂ„ finns det bĂ„de animaliska och veganska yoghurtkulturer? 

Men iaf, jag tĂ€nkte att nĂ„gon hĂ€r kanske har lite bĂ€ttre koll och kan informera en förvirrad tjej đŸ€”đŸ˜ƒ

Ominous
0

Nu Ă€r jag inte sĂ€ker, men som jag förstĂ„tt det Ă€r det bakterier bara. Skulle de innehĂ„lla mjölk skulle de ju sjĂ€lvklart  framgĂ„ rĂ€tt tydligt :)

Sett vÀldigt mÄnga rekommendera den och tycker sjÀlv den Àr vÀldigt god! Speciellt persika!

I wish I could write as mysterious as a cat

vendelay
0

Jag vet inte, men vill tipsa om att maila till de som tillverkar den! đŸ™‚

Var snĂ€ll mot alla - bli vegan ❀

Vegamaze
0

Tack för svar! :) Jo förhoppningsvis sĂ„ borde det ju framgĂ„ pĂ„ förpackningen om den innehĂ„ller nĂ„t animaliskt.. 

Jo, brukar slĂ€nga ivĂ€g ett mail till företagen och frĂ„ga, men hittar dock inga kontaktuppgifter till Milbona som Ă€r tillverkaren. đŸ€” Kanske kan maila Lidl och frĂ„ga. đŸ™‚

Vegamaze
1

TÀnkte att jag kunde uppdatera hÀr i trÄden att jag nu har fÄtt svar frÄn Lidl!
SĂ„hĂ€r löd svaret: 

"Tack för din frÄga!

Vi uppskattar att du intresserar dig för vÄra produkter. Det hjÀlper oss i vÄrt arbete att stÀndigt utvecklas.

VÄr Sojagurt frÄn Milbona Àr helt vegansk och innehÄller en veganskt anpassad yoghurt kultur.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vÀnlig hÀlsning

Jens Pettersson

Lidl Kundenmanagment Inköp"

SĂ„ det Ă€r ju toppen, ska definitivt köpa denna soygurten nĂ€sta gĂ„ng jag Ă€r pĂ„ Lidl đŸ˜ƒđŸ‘

vendelay
0

#4 Tack för att du delade med dig! Vad roligt att den Ă€r vegansk đŸ™‚

Var snĂ€ll mot alla - bli vegan ❀

veggie4every1
0

Toppen👍

SajtvĂ€rd pĂ„ DjurrĂ€tt ifokus & Medarbetare pĂ„ Vegan ifokus      
VĂ€ckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
VĂ€ckarklocka