Trist nyhet om Ultuna Mejeri
Jag som hade hoppats att deras fina ostar skulle spridas land och rike runt. Jag fick aldrig möjlighet att smakađ
http://www.ja.se/artikel/52733/konkurs-for-veganskt-mejeri.html
De brukade gilla mig pÄ instagram, men jag har aldrig sett deras produkter i affÀren. Trist, fick inte heller möjlighet att prova
TrÄkigt! Har sett deras ostar pÄ ett par stÀllen hÀr i Malmö.. tycker dock att dem var pÄ tok för dyra :(
Synd! :(
Jag har aldrig gillat ost och dÀrför köpte jag dem aldrig men fy, vad trist. Folk jag kÀnner som har testat har alla lovordat dem.
Var snĂ€ll mot alla - bli vegan â€
Alltid trÄkigt nÀr en satsning misslyckas. NÄgon annan kanske kan köpa utrustningen billigt och göra egen* vegetabilisk ost med grejorna.
*redigerad av moderator
SĂ„ nu har ngn varit inne och kladdat igen
"Alltid trÄkigt nÀr en satsning misslyckas. NÄgon annan kanske kan köpa utrustningen billigt och göra egen* vegetabilisk ost med grejorna."
Ăr originaltexten.. Det Ă€r rena rama "storebror" metoder att kladda i andras text.
Censurera öppet eller inte allsâŠfast Ă€rlighet stĂ„r tydligen inte högt i kurs. đ
Att plocka bort 2 ord för att lyfta fram sin egen Ă„sikt Ă€r unketâŠ.
Fast det kanske var dÀrför det "falska" mejeriet inte överlevde.
Falskt för mejeri hanterar ju mejerivaror.
* Redigerat av moderator
#6 Nu har jag förtydligat att inlÀgget Àr redigerat.
Men ett tips framöver för att undvika att rÄka ut för "storebror" metoder Àr att inte provocera och följa sajtreglerna.
Du har hÀngt hÀr ganska lÀnge nu landsbygdsbo och vi har varit mer Àn tÄlmodiga. Men om du fortsÀttningsvis vÀljer att inte följa reglerna och provocera (som tanken var med det hÀr att skriva animalisk ost, det finns liksom ingen annan rimlig anledning med tanke pÄ att vi Àr pÄ vegansajten) dÄ kommer jag att stÀnga av dig tills vidare.
Det Àr helt upp till dig.
1 Oavsett vilket Àr det nÄgot de flesta seriösa undviker, Det att redigera andras texter utan att öppet informera om det. Att göra detta i efterhand Àndrar knappast den grundinstÀllning man har för respekten av andras text
2 Jag konstaterar bara det som sker efter varje konkurs. Andra mĂ€nniskor/företag med liknande eller andra idĂ©er gĂ„r in och ser om man billigt kan köpa ut hela eller delar av de resurser som finns i konkursboet. Och eftersom den veganska formen av osttillverkning verkar ha varit den största orsaken till konkursen sĂ„âŠâŠ
Ăr detta en verklighetsbeskrivning du kan acceptera?
JÀtte trÄkigt. Hade gÀrna testat den men hade inte möjligheten. Om man lÀser artiklarna med intervju sÄ förklarar de anledningarna till varför det gick som det gick. Största anledningarna var ju distribution, hÄllbarhet och att de inte ökade tillrÀckligt fort.
FörlÄt mig, det var jag som redigerade texten utan att skriva att jag gjorde det. Fel av mig och jag ber om ursÀkt! Lovar att försöka komma ihÄg det bÀttre i framtiden.
Var snĂ€ll mot alla - bli vegan â€
#9 SÄ som det brukar vara. Distribution utan att den Àr för dyr Àr ett konststycke att fixa. SÄ mycket svÄrare för en liten aktör med en Ànnu mindre produkt.
OmsÀttning Àr ju efterfrÄgan. Och dÀr har en aktör med deras produkter ett mycket högt berg att övervinna. Svensken Àr mycket konservativ vad det gÀller ost.
FÄr förtydliga mitt föregÄende inlÀgg. Det var inte att de hade för liten efterfrÄgan utan att de inte kunde expandera tillrÀckligt fort.
#12 ja och det Ă€r ju det vanliga problemet. man fĂ„r inte upp en tillrĂ€cklig omsĂ€ttning och dĂ„ blir de fasta kostnaderna per produkt(i det hĂ€r fallet fake ost) för högaâŠ
If Not You, Who? If Not Now, When?