Annons:
Etikettveganprat
Läst 659 ggr
veggie4every1
2017-11-01 14:07

Internationella vegandagen 2017

Idag den 1 november så är det den internationella vegandagen eller World Vegan Day 🙂

Have a good one 🌺

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Smultronfia
2017-11-01 16:04
#1

Yay!!! 😊

Wowy
2017-11-01 17:18
#2

Wihi!😃

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Ninja99
2017-11-02 01:00
#3

Tack och detsamma (lite såhär i efterskott )! Vegandagen uppmärksammades bl.a. på P4 imorse, på Go'kväll på svt ikväll med Maximilian Lundin 💕 som vegankock och så var det ett nyhetsinslag om veganmat på TV4. Kul! Hoppas dagen skrivs in i almanackan snart också.. Dagen till ära (nej, det var tyvärr av en helt annan anledning) bjöds det på tårta på mitt jobb. Med massa kogrädde på och några ägg i. 😟 Så det blev ingen tårta - eller något annat heller till mig.. inte ens på vegandan.. 😕 Är lite less på att känna mig utanför ibland.. varför kan man inte kolla att alla kan få äta något när det ska firas något som företaget bjuder på? Tycker det är rätt oförskämt och bakom flötet att inte ha den kollen.. Men sånt här gnäll hör hemma i en annan tråd. Hejsvejs!

Lakritsstjärna
2017-11-02 09:25
#4

Vi har fika varje torsdag och på mitt kontor finns gluten intoleranta, ägg och mjölk allergi, nötallergiker, soja allergi och jag vego. Många tycker det är jobbit att annassa efter varje allergi så det har blivit så att den som bjuder på fika även bjuder på någon frukt som tex vindruvor så alla kan vara med. Enda regeln vi har är att set inte får innehålla nötter efter som en är väldigt nötallergisk.

Upp till toppen
Annons: