Vegan iFokus

Vegan

Etikett: matprodukter
LĂ€st 21910 ggr
sammy78
0

Veganska kakor & snacks i butik?

Man ska ju unna sig nĂ„got gott ibland 🙂

SÄ behöver tips framförallt pÄ kakor men ocksÄ snacks som man kan köpa i vanliga matbutiker som Àr veganska !

Finns det ?

Har hört att ICA basic chocolate chip cookies ska vara veganska 
stĂ€mmer det ?

Behöver lite tips hur som helst !

Tacksam för alla ev. svar/tips !

Dex
0

Om du Ă€ter chips sĂ„ kolla den hĂ€r trĂ„den đŸ˜‰

https://vegan.ifokus.se/discussions/54311b9b8e0e746c26002576-chipssnacks-vilken-ar-din-favorit

veggie4every1
1

#1 Ja, dĂ€r finns en hel del chips, nomnom
.😃

#0 Icas chocolate chip var veganska sist jag kollade, sÄ om inget har Àndrats sÄ Àr de ok.

SĂ„ finns ju delicato bollar och oreos. MĂ„nga singoalla kex Ă€r ocksĂ„ veganska đŸ™‚

Nu innehÄller ju mÄnga köpekakor palmolja, vilka det Àr har jag inte koll pÄ. Köper sÀllan kakor sÄ om jag köper sÄ bryr jag mig inte om palmoljan.

Det Ă€r ju enkelt att baka smĂ„kakor sjĂ€lv annars🙂

SajtvĂ€rd pĂ„ DjurrĂ€tt ifokus & Medarbetare pĂ„ Vegan ifokus      
VĂ€ckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
VĂ€ckarklocka

synesthesia
0

Gille har en del veganskt, chokladdrömmar och havrekakor med choklad pĂ„ och nu undrar jag varför jag inte köpt kakor?! Eh, Marabou har nĂ„gon chocolate chip cookie som Ă€r vegansk ocksĂ„, och Ă€ven Det DĂ€r Vanligaste MĂ€rket med rĂ„n har iaf 2-3 veganska sorter. Annars Ă€r mĂ„nga kex ocksĂ„ veganska, typ Mariekex osv!  Enklaste Ă€r att lĂ€sa pĂ„ kakpaketen!

Bland mjuka kakor sĂ„ Ă€r det svĂ„rare, men det finns nĂ„gra frysta bullar som Ă€r veganska (Findus om jag minns rĂ€tt!), och Skogaholm brukar vara bra pĂ„ att göra veganskt. Lidl har iaf haft veganska kardemummadonuts
 <3

Zadie
0

Kolla in vegolistan, dÀr har du allt du behöver! Finns listor över vilka kakor, chips, godis m.m. som Àr veganska :) https://www.vegokoll.se/sites/default/files/vegolista_juni_2014.pdf

Al3xandra
2

Har bestÀllt en massa veganska snacks frÄn Iherb.com, paketet kommer inom en vecka! supersmidigt :)