Etikettveganprat
Läst 1671 ggr
vendelay
2017-11-06, 01:04

Vegovision 2017

Jag stod som utställare på Vegovision 2017 båda dagarna och det var sååå kul! Pratade med så otroligt många fina människor, testade mat som smakade bättre än typ paradiset, fick och köpte mängder med grejer och bäst av allt var förstås att vi och andra fick in så mycket pengar till att hjälpa djur och miljö!

Några bilder kommer i kommentaren under!

En vegantröja (jag hittar inte företagets namn…)

Ekologisk intimolja från www.lipintimatecare.com och fast parfym från www.aromibeauty.com

En prenumeration (8 tidningar), en tygkasse, en valfri bok och alla dessa gratisnummer av www.tidningensyre.se för 55 kronor!

Tygpåse och reflexband från www.happyvegan.se

Tidningar och broschyrer

Klistermärke från www.thrivestore.se "Animals are friends not fashion"

Nusica - vegansk "nutella"

Handkräm och flytande eyeliner från The Body Shop

Julgodis från BUBS

Vegofiléer från Hälsans kök

www.vegangodis.se

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

vendelay
2017-11-06, 01:05

De här behövde en egen kommentar. En tallrik, en skål och en kylskåpsmagnet från Keramihackers, det är det vackraste jag någonsin köpt alltså. Wow.

Vegan iFokus (svenska)

Smultronfia
2017-11-06, 10:05

Jätte roligt att se :)

[Tuulikki]
2017-11-08, 20:44

Den där gosiga katten som ligger i en bädd på bordet, är det en sån som ser ut som att den "andas" alltså att magen höjs och sänks?🙂

vendelay
2017-11-08, 20:47

#4 Ja! Den spinner också. Den är gjord i syntet men känns mjuk, extremt många frågade om den var gjord av kaninpäls eftersom det tydligen är vanligt 🤮

Vegan iFokus (svenska)

[Tuulikki]
2017-11-09, 00:48

#5 Tyckte jag kände igen den från någons Insta Story! Urgullig😍

Men fy!! Är det vanligt gällande just dem? Vad äckligt och hemskt😡

vendelay
2017-11-09, 17:54

#6 Ingen aning, men alltså, majoriteten av de som klappade på den frågade om just kaninpäls så det verkar ju som att det antingen är vanligt eller att det är någon seglivad myt.

Vegan iFokus (svenska)

veggie4every1
2017-11-09, 22:19

Å vilka fina tallrikar i inlägg #1, min önskejulklapp 😍

Men att folk tror att det kan finnas produkter gjorda av kaninpäls på en vegomässa…..🥵

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2017-11-09, 22:29

Alltså, de frågade för att de var oroliga. Alla utställare på mässan är ju inte veganer och inte alla besökare heller. Jag tycker att det är en väldigt bra fråga faktiskt!

Vegan iFokus (svenska)

veggie4every1
2017-11-09, 22:35

#9 Jag trodde att alla utställare var veganer och att mässan och utställarna där  förespråkade veganism, indirekt om inte annat. 

Men ok, i så fall är ju den frågan bra och berättigad 🙂

Det lät först lika konstigt i mina öron som att fråga om osten är gjord av komjölk på vegomässan, men jag förstår då 😃

Väckarklocka

vendelay
2017-11-10, 00:11

ALLT som finns på mässan ska vara veganskt men eftersom alla som är utställare inte är veganer kan ju någonting glömmas bort. T.ex. Hälsans Kök stod där, Tre Vänner Glass stod där, ICA stod där. Och de är ju inte veganska, men alla deras grejer där var såklart veganska.

Vegan iFokus (svenska)

Dex
Dex 
2017-11-10, 01:00

#10 Nu är inte jag insatt i vegovision men trodde också förut att utställarna var veganska företag på  såna mässor här.Det är dom inte alltid tyvärr och mässorna sponsras ofta bland annat av företag som är ickeveganska och då ställer dom ju ut där också och gör reklam för sig. 

Men vegfest uk 2017 hade bara veganska sponsorer så det finns såna mässor också😉

veggie4every1
2017-11-10, 14:47

#12 Ja ok, jag borde väl ha förstått det. 

Skulle vara roligt att gå på vegfest och har tänkt på det men jag kommer aldrig till skott. Det är alltid en massa annat som prioriteras istället.

Men någon gång så 😃

Väckarklocka

Upp till toppen