Etikettveganprat
Läst 998 ggr
Smultronfia
2018-02-27, 19:34

Ideella organisationer

Tänkte höra vilka ideella organisationer ni ger pengar till. Vilka ni anser gör ett bra jobb för olika djur. Både för att visa upp vilka olika det finns i vårt avlånga land men också för att ge lite idéer ifall någon skulle vilja skänka en tia :)

DogeLove
2018-02-27, 19:37

Djurrättsorganisationen tycker jag är en bra djurrätts förening! :)

Smultronfia
2018-02-27, 19:37

Kan börja med att rekommendera Gotlands djurfristad. Vilka hjältar! De tar hand om en massa olika djur. Får, grisar, tjurar, tuppar, hundar och katter. Man kan skänka en gåva eller så kan man vara fadder och betala en gång per år eller en gång i månaden. De uppdaterar vad som händer på gården på sin facebooksida rätt ofta.

vendelay
2018-02-27, 21:44

Gotlands Djurfristad Tigerharen Svarta Fåret Djurrättsalliansen

är nog mina favoriter, men ingen speciell ordning. Jag vet inte om Cowsa är en organisation (??) men de gillar jag också. Har aldrig skänkt pengar dit dock (och därför vet jag inte om det går). Tomma Burar är jag också väldigt förtjust i, men samma där, vet inte om det går att skänka pengar till.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

DogeLove
2018-02-27, 21:47

Menade förstås djurrättsalliansen, namn är inte min starka sida! ;)

sp0ngeb0b
2018-03-01, 07:41

Jag har skänkt till Gotlands djurfristad, både random summor och så har jag gett min syster ett fadderskap i julklapp.

Utöver det har jag "bara" skänkt till andra sorters organisationer, alltså inte djurrättsrelaterade. Har inte så mycket pengar över annars hade jag gärna blivit månadsgivare. Skulle i så fall välja Djurrättsalliansen tror jag.

vendelay
2018-03-01, 22:51

Forska utan Djurförsök är också en riktigt bra organisation.

Vegan iFokus (svenska)

Smultronfia
2018-03-02, 08:13

Tack för alla bra förslag. Hundstallet måste också nämnas.

RÖsthi
2018-03-04, 12:53

Vi skänker till Djurens Rätt. Någon anledning till att de inte nämnts tidigare?

vendelay
2018-03-04, 13:01

#8 Djurens Rätt är bra men de jobbar mycket med djurskydd vilket många veganer blir arga på. Jag förstår deras syfte men jag kan inte tänka mig att skänka pengar till dem. Jag vill att mina pengar går till "ren" djurrätt.

#7 Jag funderade på att nämna Stockholms Katthem, men är inte de och Hundstallet egentligen djurskyddsorganisationer? De vill ju att vi ska ha husdjur osv.

Vegan iFokus (svenska)

Upp till toppen