Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 2700 ggr
vendelay
2018-03-31 20:28

Svensk bonde gillar sex med djur

Ja, förlåt, men jag måste dela denna video. 

UPPDATERING: Videon blev borttagen så jag tog bort länken. Handlar om en svensk bonde som filmar sitt eget ansikte när han pratar om sex med djur ganska detaljerat. Otroligt vidrigt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Stoffe.]
2018-03-31 21:00
vendelay
2018-03-31 21:16
#2

#1 Hur bryter videon mot lagen?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Travis D
2018-03-31 21:22
#3

hade inget ljud på videon men sjuka bonde! han borde ju ligga inne på psykhem? konstiga vissa är? 🤐

Tarotstollan
2018-03-31 21:41
#4

Fy, vad sjuka i huvudet vissa är!😭 Tydligen sadist som njuter av att plåga både djur och människor!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

veggie4every1
2018-03-31 23:08
#5

Visst är det vidrigt🤮

Men det klart att sånt här förekommer i ett samhälle där djuren finns till för vårt nöje och njutning😕

Lagen mot tidelag är nog ganska betydelselös.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Thiah]
2018-03-31 23:46
#6

Alltså jag är ju inte vegan  och är kanske en hycklare men jag   tycker detta är vidrigt. Varför vill man ha sex med djur? För mig är det lika vidrigt som att folk vill ha sex med barn.

Annons:
vendelay
2018-04-02 21:10
#7

#5 Ja, självklart är den helt värdelös när det är lagligt att sälja djurporr på film och hela djurindustrin går ut på tidelag på ett eller annat sätt. Jag menar, föra in en hel arm i en kos anal? Det är övergrepp, ingenting annat.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Stoffe.]
2018-04-03 14:50
#8

#2 Läste du min länk? Enligt PuL får man inte sprida personuppgifter på nätet inte heller kränka någon har personen gjort fel är det domstolar som ska sköta sådant inte allmänheten.

Nu är videon raderad och personen som la upp den är troligen anmäld enligt PuL.

EU kommer nu i maj med en hårdare lag det innebär att PuL försvinner och EU lagen gäller och den regeln är hårdare och innebär även du som sprider videon kan bli åtalad.

vendelay
2018-04-03 15:47
#9

#8 Läste inte allt. Läste:

"I personuppgiftslagen (PuL) finns inga särskilda regler för publicering på internet. Personuppgiftslagens generella regler för behandling av personuppgifter gäller även när man publicerar personuppgifter på webbplatser, bloggar och liknande."

och

"Om personuppgifter publiceras i en löpande text på internet, till exempel i en blogg, är publiceringen i princip tillåten så länge man inte kränker den som personuppgifterna handlar om."

Men jag anser inte att videon är kränkande. På vilket sätt var den kränkande? Var det synd om honom för att han självmant spelade in sitt ansikte när han berättar om att han gillar att sätta på hundar?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2018-04-03 18:43
#10

#9 Japp, det ska väl vändas och vridas nu till att det är han som är offret 🤪

Videon var ju pinsamt avslöjande för honom, det hade han nog inte räknat med att vi skulle få ta del av 😃

Jag hoppas att inte Jessica får för mycket böter eller problem av det bara.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2018-04-03 20:13
#11

#10 Nä, jag tror att videon bara blev borttagen, inte att någon kommer anmäla henne, men en vet ju aldrig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Stoffe.]
2018-04-04 14:37
#12

#9 Vad du anser är inget som lagen tar hänsyn till utan det är den som blir drabbad som lagen är för att skydda. 

Internet är ingen frizon, samma lagar gäller där med och Youtube kommer antingen sitta och radera kränkande video eller tvingas lägga ner när den nya EU.lagen som ska ersätta PuL.

Jag tror även iFokus har ett Användaravtal med dig där du inte får sprida olagligt material som du godkände när du blev medlem.

vendelay
2018-04-04 17:50
#13

#12 Well, videon är borttagen så jag sprider ingen "olaglig" information längre. (Förlåt, men jag kan inte ta det på allvar. Den som UTSÄTTS är hunden. Inte bondeäcklet.)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
DesK
2018-04-05 18:27
#14

Så vidrigt! Stackars djur! Påminner mig om en känd svensk film från 1960-talet, där en känd kvinnlig skådesspelare blir "påsatt" av en schäferhund. Jag mådde så illa av den filmen, så att jag än idag har svårt för den tidsepokens svenska filmer.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Stoffe.]
2018-05-05 10:28
#15

#13 När GDPR-lagen kommer den 25 maj får man inte ens posta bilder på andra människor utan ett skriftligt godkännande från personerna man har fotat eller filmat. Om du tycker PuL är krångligt så vänta bara tills GDRP träder i kraft det är ingen som idag vet hur exakt man ska tolka den och det räcker att anmäla en gammal bild för att det ska prövas rättsligt och se om den faller under GDPR.

vendelay
2018-05-12 17:44
#16

#15 Men om personen filmat sig själv då, som i detta fall?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: