Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 781 ggr
Tant Grön
2018-11-12 08:49

Veganska julkakor

Vill gärna ha tips på veganska kakor att baka till jul. Era bästa recept. Hittade dom här, som verkar väldigt goda. Någon som provat dom? https://theasmat.wordpress.com/2013/04/19/kladdkaka-med-kokostacke-aven-for-veganer/

Annons:
[moratjejen]
2018-11-19 12:28
#1

Oj, är margarin och sirap veganskt? 😇

Tant Grön
2018-11-19 13:21
#2

#1 Varför skulle det inte vara det? Allt är ju inte förbjudet. 🙂

[moratjejen]
2018-11-19 15:01
#3

Haha, jadu, ärligt talat vet jag inte, är inte Vegan eller så duktig på sånt. Men har en veganvän som säger att det inte är veganskt för man använt djur under produktionen. Men kan inte förstå hur men vet så lite om det. Hon äter inte margarin eller ens socker för hon påstår det är benmjöl i det. Står ju inte på ingredienserna så är lite smått skeptisk men så har man ju hört så mycket knepigt.

Tant Grön
2018-11-19 15:20
#4

Nu är ju inte jag heller Vegan, men Vegetarian. Vad jag har hört är det så klart inte benmjöl i sockret, men ben från ko används i processen. Inte Dansucker vad jag vet, är nästan säker på det. Finns någon gammal tråd om detta här på Vegan.

Det finns mjölkfritt margarin.

[moratjejen]
2018-11-19 16:54
#5

Aha. Så det stämde lite trots allt. Mjölkfritt margarin, är det inte djurfett som ister eller liknande? Ursäkta om jag låter korkad men är lite för dåligt påläst.

vendelay
2018-11-19 21:37
#6

I Sverige är socker veganskt, men i t.ex USA kan det innehålla benmjöl. Det finns veganmärkt margarin som är veganskt. Mjölkfritt margarin brukar alltid vara veganskt. Inget djurfett, men ibland kan det innehålla D-vitamin som inte är vegetabiliskt. Du har inte ställt någon dum fråga, fråga på du :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: