Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 568 ggr
[moratjejen]
11/21/18, 1:22 PM

Sojabönor

Vart hittar man billiga sojabönor? Var runt och letade igår och tittade in i 6 butiker, varav en hade. Eller 5, men det var rostade och saltade sojabönor, inget vi är ute efter. Hittat lite recept och tänkte testa göra tofu. Men det verkar så svårt att få tag i, den ena butiken som hade kostade det 26 kr för 400g. Men bara för något år sedan kunde jag köpa ett helt kilo för 20 kr. Va har hänt? En av personalen sa att axfood inte tar in i sitt sortiment på grund av att det skövlas och förstörs så mycket i regnskogen. Men det är ju soja i nästan allt och vad jag förstått går det mesta till djuren.

Annons:
tlover
11/21/18, 1:26 PM
#1

Jag köper billiga sojabönor i vanlig butik, oftast är det bland andra bönor. 

Ursprungsland brukar stå på paketet och jag har i princip aldrig sett någon från sydamerika.

Var bor du? Det kan hjälpa med att hitta en bra butik

l'm back

[moratjejen]
11/21/18, 1:33 PM
#2

Inte alla butiker, de flesta här är hemköp, willys m.f. som får sitt från lager av axfood. Har även coop och liknande men det finns bara en som säljer detta och det är kung markattas och tycker de smakar som sur strumpa så är inte så förtjust i dem, köpte från risenta förr men de hittar vi ingenstans. Tittat i flera butiker under några dagar. Men dåligt. Kan inte åka till grannstad heller för att köpa. Tittat på Coop, Willys, Ica, Hemköp, Lidl m.f.

Finns det billigt online någonstans kanske?

Ja, tycker det är lite märkligt faktiskt, är nog okunskap. Soja borde kunna rädda många av svält.

Gredelin
11/21/18, 1:39 PM
#3

På apotea.se har de                             

Visa alla produkter från Risenta

Risenta Sojabönor 500 g

för 14:-

tlover
11/21/18, 1:42 PM
#4

#2 Okej, jag har aldrig haft problem att hitta sojabönor även när jag bara handlade i min hemstad (12000 pers i kommunen och bara ica och coop).

Jag har själv aldrig köpt det från nätet goodstore borde ha men dom verkar ha tillfälligt stängt. Kanske skulle det vara värt att hålla koll på matsmart och se om dom får hem något?

Låg sojabönorna i blöt för länge? Sojabönor ska kunna bli sura om dom ligger i blöt för länge, jag har däremot aldrig varit med om det.

l'm back

[moratjejen]
11/21/18, 2:13 PM
#5

Åh, såg helt okey ut i pris, 14 kr för 500 g, gratis frakt också, kan inte bli bättre, tack för tipset. ;D

[moratjejen]
11/21/18, 2:14 PM
#6

Har aldrig hört talas om goodstore, men handlat hos matsmart en gång, fick en massa dålig mat, härsket och gått ut för flera månader sedan. Dessutom dyr frakt. Ska titta in goodstore. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: