Annons:
Etikettvegankost
Läst 635 ggr
JennieAx
2018-11-07 13:19

Viktminskning omega3

Hej! Jag skulle vilja gå ner några kilon och efterfrågar tips. Jag är dock lite nojig över mitt omega3 intag. Jag äter ganska mycket rapsolja och valtnötter för att få i mig en bra mängd. Men skulle vilja minska på dessa, så hur gör ni för att få i er omega3 på ett kalorisnålt sätt? Utan att ta tillskott.

Annons:
Smultronfia
2018-11-07 16:52
#1

1 msk chia frön täcker upp behovet. Samt om du maler dem innan så hjälper de också med viktminskning enligt senaste forskningen. Även mald ingefärspulver hjälper mot viktminskning. Kolla gärna in nutritionfacts.org för att se både artiklar och filmer om detta. Bara att söka på sidan.

SanningsTourettes
2018-11-19 22:54
#2

Skit i kalorier, det handlar inte om det. Vill du gå ner i vikt måste du minska på intaget av stärkelse (ris, potatis, pasta, bröd o.s.v.), och socker förutom frukt och bär i måttliga mängder. Ät istället grönsaker, linser, bönor, nötter, frön och korn, och frukt och bär. Då kommer du gå ner i vikt. Att äta mindre kalorier kommer bara göra dig hungrig och det hela kommer bli en neurotisk kamp mot dig själv. Ät dig mätt på den mat vi är gjord för att äta (grönsaker, linser, bönor, nötter, frön, och frukt och bär. Då går du ner i vikt, mår bättre, blir piggare, samtidigt som du är mätt och belåten.

[moratjejen]
2018-11-26 08:55
#3

Vi är smala och äter ris nästan varje dag. Vi rör oss dock 30-60 minuter på promenad varje dag istället. Går upp när vi rör oss mindre som på vintern.

sp0ngeb0b
2018-11-26 16:57
#4

#2 Vad snackar du om? Det är exakt vad det handlar om. Viktnedgång handlar bara om kalorier in vs kalorier ut. Sen kan man uppnå detta på olika sätt, och det sättet du beskriver är förmodligen det bästa, enligt mig i alla fall. Känner flera stycken som äter skit och ändå går ner i vikt eftersom de räknar kalorier.

Upp till toppen
Annons: