Annons:
Etikettpolitik
Läst 784 ggr
Smultronfia
5/24/19, 2:05 PM

Rösta för djuren i EU valet

Här kan man gå in och se vilka partier och kandidater som stödjer djuren mest och så finns det några som inte stödjer allt men en del. Men man får en lite tydligare bild så det blir lättare att rösta på söndag. https://www.voteforanimals2019.eu/

Annons:
[jajagskarösta]
5/24/19, 3:22 PM
#1

Ja jag ska rösta för: Invandringen,Kvinnornasrättigheter och djurrättigheter.

Jag ska rösta SD

JohannaN
5/24/19, 3:28 PM
#2

Jag ska rösta på djurens parti👍

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

vendelay
5/24/19, 5:33 PM
#3

#1 Vad vill SD göra för djuren? Så vitt jag vet är de det absolut sämsta alternativet bland de stora partierna.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[MelliOO]
5/24/19, 6:05 PM
#4

Om du röstar FÖR invandringen så är det väl ändå inte SD du ska rösta på?

Smultronfia
5/24/19, 6:17 PM
#5

SD samt KD har valt att inte svara på djurens rätts undersökning om vad partierna vill göra för djuren trots flera försök.

[jajagskarösta]
5/24/19, 8:31 PM
#6

4 jag menade mina största frågor.

SD vill göra mycket. Läs deras partiprogram elr ring och fråga.

Annons:
vendelay
5/24/19, 10:13 PM
#7

SD vill verkligen inte göra något för djuren. Jag har kikat på deras hemsida. De vill bl.a. förbjuda halalslakt. Halalslakt och "vanlig" svensk slakt SKER PÅ SAMMA SÄTT I SVERIGE. Djuret bedövas i bägge fall och förblöder. I länder där halalslakt inte bedövas, gör inte heller "vanlig" slakt det. DET ÄR INGEN SKILLNAD.

Vill du rösta MOT djuren, FÖR djurplågeri - ja, då ska du rösta på SD.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aasi1
6/9/19, 8:03 PM
#8

Jag röstar FÖR djuren och jag la min röst på SD. tycker det är jätte viktigt att djuren har det bra i Sverige men även i EU. Jag väljer också själv att äta en Vegan kost. #1 Roligt att det är fler som väljer att rösta på SD bland annat för djuren. Jag är stolt Sverigedemokrat och var aktiv i EU-valrörelsen och har bra koll på deras djurskyddspolitik och för mig är SD det enda alternativet. Vet att många vänsterveganer här går i taket om man nämner SD och påstår utan att läsa på att SD inte skulle ha någon politik för djuren. Det är fel! Till er som inte vågar gå in på en SD.se sida så har jag sammanfattar lite vad SD vill nationellt men också internationellt. - All lagtext som rör djur bör samlas i en särskild djurskyddsbalk  -Skärpta straff för djurplågeri och att exploateringen av icke-domesticerade djur på cirkus avskaffas -vill se en rikstäckande översyn av de svenska djurparkerna för att säkerställa att de lever upp till fastställda regelverk.  -Halal-slakt och andra smärtsamma slaktmetoder är inte förenliga med svensk syn på hur djur ska behandlas. I EU SD vill i EU-parlamentet verka för att den svenska modellen för djurhållning. - Producenter med bra djurhållningen får idag svårare att konkurrera med andra EU-länders. Sverigedemokraterna vill att konkurrensfördelar på djurens bekostnad motarbetas. -Större hänsyn till mervärden såsom etisk djurhållning vid upphandlingar möjliggör -Tydlig märkning kring vilken standard djurhållningen haft när kött säljs i butik. Djurskyddet är viktigt för Sverigedemokraterna och det finns fler förslag än det som presenterades ovan. Kan diskutionen itråden fortsätta utan att det sprids lögner om SD och att man accepterar andras åsikter. Skriver man en tråd om att rösta för djuren i EU-valet så är det inte konstigt att SD kommer upp. Jag tycker det skulle vara mer intressant att höra vad ni som inte rösta SD men ändå rösta för djuren rösta på och varför.

Smultronfia
6/9/19, 9:22 PM
#9

#8 Jo att SD har skrivit om sina tankar om djurlagar m.m på sin sida är jag väl medveten om. Det som gjorde mig ledsen var att de inte ens svarade på djurens rätts frågor (detta gäller även KD) så man lätt kunde se vad de tyckte om de olika frågorna. Tyckte det blev väldigt lätt att få en bra översikt över alla partier. Hade de däremot varit med och öppet visat vad de tycker hade det känns mer vettigt. Är också besviken på KD. Sen att de är emot att stänga pälsfarmer känns inte heller bra men här kommer även KD och moderaterna och säger samma. Bra att du känner dig nöjd med ditt val och att du är Vegan! Det bästa med Sverige är ju att vi har en demokrati vilket gör att man fritt får rösta på vad man vill. Sen får man tycka vad man vill om hur andra röstar men jag tycker ändå att man ska respektera det fria valet.

Gen
6/10/19, 10:12 PM
#10

Alla dessa klammer-troll från SD. Alltså de som reggar ett konto, skriver ”SD är bäst” och sedan stänger kontot. Eller missuppfattar jag något? Jag tycker det är ett påfallande vanligt och störigt beteende från detta åsiktsläger. Jag vet att du inte hör dit Aasi1. Varför har ingen av SDs kandidater svarat i länken i inlägg 0 tänker du?

Aasi1
6/11/19, 7:49 AM
#11

#10 Jag vet inte säkert varför man inte svarade. Om jag får gisss fritt så antar jag att det kan bero på att Djuren rätt inte är speciellt opolitiska. Dom har en policy att SD politiker inte får ha förtroende uppdrag hos dem, så jag skulle tex inte få ha det för att jag är aktiv i Sveriges 3:e största parti. Oavsett vad SD svarat så hade de antagligen vinklat undersökningen för att placerst SD sist. Jag hade nog personligen tvekat lite att svara på deras enkäter av den anledningen. Dom kan inte ta så tydligt ställning och sedan förvänta sig att alla partier ska svara på deras enkäter. Det är iallafall min teori varför SD valt att inte svara.

Gen
6/11/19, 7:37 PM
#12

Har du ens klickat på länken? Förstår inte kopplingen till djurens rätt. Partier över hela Europa har svarat men inte SD. Hur tänker du kring det?

Aasi1
6/11/19, 9:01 PM
#13

Tittade och Djurens rätt var en av de svenska arrangörerna. Det fanns även fler. En annan anledning kan också vara att de varit dåliga på att ge information om den undrrsökningen till SD att den inte skickades till deras kandidater. Att alla SD kansidater valde att inte svara är knappast en möjlig förklaring.

Annons:
Gen
6/12/19, 3:24 AM
#14

#13 Ok, då är jag med på kopplingen och hur du tänker. Långsökt tycker jag. Lega, FPÖ och sannfinländarna är exempel på andra högernationalistiska partier som svarat. Att inte känna till den om man har en välutvecklad och bra politik för djuren låter som inkompetens hos PR vilket knappast går att skylla SD för. Svårt att se det som något annat än att detta inte är en prioriterad fråga.

Smultronfia
6/12/19, 2:42 PM
#15

Enligt djurens rätt så hade de kontaktat dem flera gånger men trots flera försök inte fått nåt svar. Känns inte som en prioriterad fråga för SD.

Upp till toppen
Annons: