Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 438 ggr
[hammietime]
3/25/20, 6:34 PM

Grädde

Hejsan!

Jag undrar om någon har tips på en grädde som går att vispa hårt? Har testat denna: https://www.willys.se/produkt/Soya-Vispgradde-Cuisine-Vispgradde-Soya-101252591_ST 

Men lyckas inte få den särskilt hårt vispad alls. Den blir väldigt lös även fast jag vispar i säkert 5-6 minuter. Blev nyligen ovo Vegetarian och har bara testat den. Men har ni några tips på nån vegansk vispgrädde som man kan vispa ganska hårt?

Annons:
Sindri
3/25/20, 6:45 PM
#1

Det finns en tjock kokosmjölk; Santa Marias Rich Coconut som enligt uppgift skall gå att vispa. Jag har dock inte provat själv.

[hammietime]
3/25/20, 6:58 PM
#2

För den går att vispa men blir väldigt löst vispad. Ska dock kolla in kokosmjölken! 

Tack!

sp0ngeb0b
3/30/20, 10:37 AM
#3

#2 Vill du ha den jättehård eller är det typ för att kunna ha den på tårta eller liknande? Vet inte om du vet om det redan men det finns lite olika knep för att få den grädden lite hårdare då många har problemet att den inte blir särskilt hårdvispad. Prova droppa i någon droppe av antingen citronsaft eller ättika. Sedan kan du även prova att använda en metallskål, var noga med att den är helt ren och ställ in den, visparna och även paketet med grädde längst in i kylen. Det ska hjälpa om allt är kallt tydligen. Sedan om det behövs får man vispa ganska länge. Jag brukar göra på det sättet (fast jag använder plastskål då jag inte har någon metall, men då är det extra viktigt att se till att den är helt ren), och jag har använt den till gräddtårta flera gånger utan problem.

Jag har även använt någon slags havregrädde som var som en tjock kräm i förpackningen, så vispar man den för att den ska bli fluffigare. Kommer inte ihåg märket men den stod i rumstemperatur i affären.

Sindri
3/30/20, 5:29 PM
#4

Såg just att min Coop gjorde reklam för denna
https://kaslinkaito.se/produkter/aito-oat-for-whipping/

[hammietime]
4/1/20, 8:07 PM
#5

Tack! Ska definitivt testa!

Upp till toppen
Annons: